نویسنده / مترجم:: آنجل ام. جی سیلک و گلین وی توماس، محمد تقی فرامرزی این کتاب، نوعی بازنگری گزینشی در نظریههای روانشناختی در زمینة نقاشی کودکان، و پارهای پژوهشهای دیگر را که اخیراً انجام شده است، ارائه میدهد. این کتاب، نوعی بازنگری گزینشی در نظریههای روانشناختی در زمینة نقاشی کودکان، و پارهای پژوهشهای دیگر را که اخیراً انجام شده است، ارائه میدهد. کتاب حاضر در درجة نخست برای دانشجویان رشتة روانشناسی تألیف شده که به چنین مقدمهای بر این جنبه از رشد کودک نیاز دارند. دومین گروه مخاطبان این کتاب را معلمان مدارس، و مدرسان دانشکدهها و دانشسراها تشکیل میدهند. کتاب از ده فصل تشکیل شده که عناوین آن عبارتند از: تاریخچه و بررسی نظری، خصوصیات نقاشی کودکان، نقاشی چیست، چرا کودکان نقاشی میکنند، فرآیند نقاشی و پیامدهای آن، چه اطلاعاتی در نقاشی گنجانده میشود، جنبههای بیانگرانة نقاشی، رشد نقاشی استثنایی، نقاشیهای کودکان در مقام هنر، نتیجهگیری و راههای آینده. انتشارات : دنیای نو