نویسندگان/ مترجم: کاترین گلدارد، دیوید گلدارد/ محمد هوشیار آدینه زاده این کتاب برای همه ی کسانی که به گسترش مهارت های مددکاری و برقراری ارتباط در خود تمایل دارند و همچنین آن دسته از دانشجویانی که به فراگیری دوره های مقدماتی آموزش مشاوره و مهارت های مشاوره ای علاقمندند منبع درسی پایه به شمار می آید. گاه و بیگاه برای بیشترشما این موقعیت پیش می آیدکه به درددل کسانی گوش دهیدکه دوست، همکار، بیمار، شاگرد یا مددجویتان هستند. این کتاب با بیانی خواننده پسند و گام به گام مجموعه ای از مهارت های کمک به دیگران را معرفی می کند که بابهره گیری از آنها می توانید به مشکلات روزمره ی افراد بهتر گوش دهید و به برقراری ارتباط و کمک به آنان اقدام کنید. این روند با درخواست از طرف مقابل آغاز می شود و تا پایان دادن به گفت و شنودی سودمند به پیش می رود. نویسندگان این کتاب با به کار گیری شمار بسیاری از نمونه های موردی، تمرین های عملی و نمونه هایی از گفتگوی میان مددکار و مددجو نشان می دهند که چگونه می توان مهارت های توصیف شده در کتاب را بسادگی آموخت و برای حل مشکلات زندگی روزمره به کار برد. کاترین گلداردمشاورکودک، خانواده درمانگر و مدرس سیار در دانشگاه صنعتی کویینزلند استرالیا و دیوید گلداردروانشناس مشاور است. این دو چندین کتاب در زمینه ی مشاوره نوشته اند و همراه با هم یک دوره ی تخصصی عملی مشاوره در زمینه کار با کودکان، نوجوانان و خانواده ها و همچنین برنامه های آموزشی کمک به مشاوران حرفه ای با هدف افزایش مهارت های مشاوره ای را اداره می کنند. انتشارات فراانگیزش