برای رسیدن به آرامش کلیک کنید

شروع موضوع توسط Nazanin ‏30/8/15 در انجمن تزیینات

  1. Nazanin

    Nazanin Moderator عضو کادر مدیریت

    ارسال ها:
    16,244
    تشکر شده:
    60
    امتیاز دستاورد:
    38
    زمانیکه مرد و زن بعد از یک روز کار سخت به خانه برمی گردند ،فرزندان از مدرسه ، دانشگاه و یا هر جای دیگری وارد محیط خانه می شوند ؛ اگر با شرایطی ایده آل مواجه شوند ، تمامی خستگی ها و دلتنگی های روزانه را به فراموشی می سپارند وپر نشاط تجدید قوا می کنند .اما امان از خانه ای که سراسر آشوب و در هم ریختگی باشد . هیچ ** دوست ندارد که به آن وارد شود و اگر مجبور به بودن باشد در گوشه ای می خزد و زمان می گذراند .منتظر اولین فرصت برای فرار از این خانه نا بسامان می گردد.

    ecb4e66ce5d22aae7ed4053c84970237.gif
    طی سلسله مقالاتی سعی داریم شما را در ایجاد خانه ای آرام ،نظیف و ایمن با چیدمانی ایده آل یاری نمائیم .در این مسیر گاهی از سعید ، همسرش هانیه و دو فرزندشان نیما و نیکو یاری جسته ایم .در مقاله قبل هانیه را در سر و سامان دادن به آشپز خانه اش همراهی کردیم و در این مقاله به همراه او به تنظیم و چینش درست اتاق خواب می پردازیم .

    هانیه از وضعیت آشپز خانه راضی و خشنود بود و احساس سرخوشی داشت . با خودش زمزمه می کرد : خیلی خوشحالم که آشپز خانه سر و سامان گرقته است حالا خوب است به سراغ اتاق خواب بروم تا وقتی سعید بعد از یک روز کار روزانه بر می گردد اتاق خواب خانه جدیدمان را آکنده از آرامش و نظم ببیند. اما وقتی هانیه پا به اتاق خواب گذاشت با حجم وسیعی از وسایل که روی هم انباشته شده بود مواجه شد . کمد دیواری خوبی در اتاق وجود داشت ولی وسایل هم خیلی زیاد بودند.

    ناگهان هانیه در جای خود نشست ، گویی در مقابل حجم زیاد اسباب و اثاثیه عقب نشینی کرده بود .کمی فکر کرد و با خود گفت:نباید شکست بخورم . تصمیم گرفت وسایل مفید و لازم را از وسایل به درد نخور وغیر ضروری جدا کند .وسایلی که به درد هیچ ** و هیچ کاری نمی خورد را دور ریخت و آن هایی که سالم بودند ولی سال ها می شد که او و خانواده اش از آن ها استفاده نکرده بودند و شاید تا سال های بعد هم مورد استفاده اشان قرار نمی گرفت را برای اهدا در کیسه ای قرار داد.حالا وضع اتاق خواب خیلی بهتر شده بود.هانیه بود با وسایلی که مورد نیازش بود و جا برای چیدن آنها داشت.

    یک نکته اصلی را هرگز نباید فراموش کرد،آن هم مرتب کردن روزانه کمد ها است اگر هر روز، زمان بسیار کمی برای این کار، وقت بگذارید ، مجبور نخواهید بود روز های زیادی با آشفتگی کمد ها دست و پنجه نرم کنید
    اول باید به دقت کمد ها را بررسی کنم و جای هر وسیله را در ذهن طراحی نمایم.وسایلی که بیشتر مورد نیاز است در کمد های در دسترس و آنهایی که کمتر مورد استفاده قرار می گیرد را در کمد های بالایی قرار دهم بهتر است در بین وسایل جاهای خالی بگذارم تا از بهم ریختگی زود بهمگام جلوگیری نمایم.

    یک نکته اصلی را هرگز نباید فراموش کرد،آن هم مرتب کردن روزانه کمد ها است اگر هر روز، زمان بسیار کمی برای این کار، وقت بگذارید ، مجبور نخواهید بود روز های زیادی با آشفتگی کمد ها دست و پنجه نرم کنید.

    1a58a579138d0893b09a1eeade30224f.gif


    بعد از کمد ها هانیه متوجه دیوار های اتاق خواب شد . در مقاله ای علمی خوانده بود طرح اتاق خواب نباید چشم را اذیت کند . درحقیقت باید رنگی باشد که شخص بعد از گذراندن یک روز پر مشغله به راحتی درون آن به آرامش دست یابد.دیوار مثل تابلوی بزرگی است که می تواند کل اتاق خواب را به یک شاهکار تبدیل کند . پر طرفدارترین طرح ها آن هایی هستند که حال و هوای رمانتیک دارند . رنگ های درخشان مانند قرمز ،زرد و آبی در طراحی دیوارها زیاد مورد استفاده قرار می گیرد . هانیه فکری کرد و به نظرش رسید کار دیوارو تزیین آن را به سعید و نیما بسپارد آن ها از سلیقه خوبی بر خور دارند .در ضمن برای تزیین دیوار ها می توان از قاب های عکس که با رنگ محیط سازگار است استفاده نمود و در آن عکس هایی با خاطرات خوب و به یادماندنی استفاده کرد تا به رویاهای ما در هنگام خواب کمک کنند.



    درصورت امکان میز کار یا میز کامپیوتر خود را در اتاق خواب قرار ندهیم ؛ولی اگر چاره ای جز این نبود باید مجلات ،روزنامه ها و هر چه روی میز کار یا کامپیوتر است مرتب باشد . وسایل تا حد امکان در کشوی میز قرار گیرند تا در هنگام استراحت مدام ما را به یاد کارهایی که فردا باید انجام دهیم نیندازند و مانع خوابی راحت نشوند.

    قرار دادن تلویزیون در اتاق خواب توصیه نمی شود چون مانع خواب راحت می شود .شارژ کردن موبایل در اتاق خواب ممنوع است چرا که زیان های فراوانی به همراه دارد. مهمترین قسمت اتاق خواب تخت خواب می باشد .بهتر است آن را در مرکز اتاق قرار دهیم بطوریکه پنجره نور گیر در قسمت راست تخت قرار گیرد.

    پرده بهتر است ضخیم انتخاب شود ؛تا در هنگام روز هم امکان استراحت وجود داشته باشد . لازم است در طول روز چند ساعتی پنجره ها را باز نگه داریم تا هوای تازه در اتاق جریان پیدا کند و نور خورشید به داخل بتابد .

    انتخاب رو تختی مناسب و زینتی در ایجاد حس آرامش و آسودگی ذهن بی تاثیر نیست ؛ مخصوصا اگر همراه کوسن های زیبایی باشند که با رنگ پرده و دیوار هماهنگی ایجاد نماید.

    کارشناسان می گویند فقط یک تختخواب خوب برای تضمین خوابی راحت که خستگی را از تن به در آورد کافی نیست،دکور اتاق خواب دارای اهمیت است .رنگ های آرام و گرم به ایجاد فضایی آرامش بخش کمک می کند.

    حالا هانیه از وضعیت اتاق خوابش راضی است .در آخر او با استفاده از یک گلدان زیبا فضای بهتری به اتاق خواب بخشید ورنگ امید و زندگی را دو چندان نمود.