خانه‌ی بزرگتر، به همین سادگی

شروع موضوع توسط Nazanin ‏30/8/15 در انجمن تزیینات

  1. Nazanin

    Nazanin Moderator عضو کادر مدیریت

    ارسال ها:
    16,244
    تشکر شده:
    60
    امتیاز دستاورد:
    38
    1 - اگر می خواهید فضای اتاق یا خانه تان را بزرگ تر جلوه دهید باید از الگوی تک رنگی استفاده کنید؛ یعنی تنها از یک رنگ یک دست و ثابت برای رنگ آمیزی دیوارها و کفپوش و حتی فرش استفاده کنید. نصب آینه روی دیوار یا سقف می تواند روشی سریع و موثر برای بزرگ تر جلوه دادن فضای یک اتاق باشد.



    2 - برای ایجاد حس بزرگی و جاداری فضا معمولا بهتر است از رنگ های روشن و در صورت امکان از پنجره های بزرگ کمک بگیرید.



    3 - تا آن جا که می توانید از نور و روشنایی بیشتر در خانه استفاده کنید. اگر بتوانید از سقف به عنوان یک شب نما و منعکس کننده همانند یک آسمان استفاده کنید، می توانید فضا را بزرگ تر جلوه دهید.



    4 - پوشاندن کف تمامی اتاق ها با کفپوشی یک دست و یک رنگ نیز راهی برای بزرگ تر جلوه دادن فضای یک خانه است. برای مثال می توانید کف تمامی اتاق ها را با کفپوش چوبی، پارکت یا سرامیک بپوشانید و این کفپوش را از اتاق خواب به هال و پذیرایی ادامه دهید.

    از همین روش می توانید برای دیوارها نیز استفاده کنید یعنی روی تمامی دیوارها از رنگ و تزییناتی مشابه بهره بگیرید. بنابراین یک دستی رنگ دیوارها و کفپوش و فضاهای خالی میان وسایل منزل موجب بزرگ نمایی و هماهنگی فضا می شود و تفکیک و جدایی دقیق میان اتاق ها و فضاها و این که یک اتاق در کجا آغاز می شود و در کجا پایان می یابد به راحتی، ممکن نخواهد بود.

    تعداد لوازم اتاق را به حداقل برسانید و فضا را خلوت تر کنید. اجازه دهید که تنها چند شیء و وسیله اندک و کوچک اما زیبا جلوه گری کند

    5 - نکته دیگری که برای بزرگ تر جلوه دادن فضا باید در نظر بگیرید این است که هرچه می توانید از لوازم و مبلمان کمتر و ظریف تری در فضای اتاق ها استفاده کنید.

    تعداد لوازم اتاق را به حداقل برسانید و فضا را خلوت تر کنید. اجازه دهید که تنها چند شیء و وسیله اندک و کوچک اما زیبا جلوه گری کند.به خاطر داشته باشید که همیشه خریدن مبلمان و لوازم و پر کردن فضا، راهی برای زیباتر کردن دکور و فضا نیست بلکه شما باید سعی کنید که فضا را خلق کنید.



    6 - از مبلمانی نرم و راحت با رنگ های تیره ای چون نارنجی، انواع صورتی و قرمز که احساس آرامش بیشتری نسبت به رنگ های سرد ایجاد می کنند در لوازم خانه استفاده کنید، علاوه بر این ریزش نور از فضایی وسیع تر در سقف، بهتر از نور یک تک لامپ است که مستقیم از بالای سر بر اتاق می تابد چرا که نور اولی فضای آرامش بخش تری ایجاد می کند.