دانلود و نقد فیلم Beautiful Boy - (عدم برقراری ارتباط صحیح بین افراد خانواده - اختلال افسردگی)

شروع موضوع توسط MoshaverFa ‏6/9/15 در انجمن تحلیل فیلم های روانشناسی

  1. MoshaverFa

    MoshaverFa Moderator عضو کادر مدیریت

    ارسال ها:
    961
    تشکر شده:
    509
    امتیاز دستاورد:
    63
    ee3f2fcf01d471229dd25cc386cebd8a.jpg

    نام فیلم : Beautiful Boy
    موضوع فیلم : روانشناسی / عدم برقراری ارتباط صحیح بین افراد خانواده - اختلال افسردگی
    سال تولید : 2010
    امتیاز : 6.6
    کارگردان : Shawn Ku
    بازیگران : Logan South / Maria Bello / Michael Sheen / Kyle Gallner /
    کشور: USA, Canada

    خلاصه داستان : بیل و کیت زن شوهری هستند که در سراشیبی رابطه قرار گرفته اند و قصد دارند تا از یکدیگر جدا شوند. سم ، پسر این خانواده دانشجویی است که از لحاظ روحی دچار مشکلات بسیاری است. کیت هرچند که سعی می کند مانند مادران معمولی با سم رفتار کند و صحبت هایش را بشنود اما حقیقت آن است که او درگیر مسائل شخصی اش با بیل است و تمرکز کافی برای رسیدگی به مشکلات سم را ندارد. در همین حال ناگهان از دانشگاه خبر می رسد که سم به دیگر دانشجویان تیراندازی کرده و...

    دانلود فیلم با لینک مستقیم : دانلود
     
    آخرین ویرایش: ‏12/10/15
    rezanaghdi از این پست تشکر کرده است.
  2. MoshaverFa

    MoshaverFa Moderator عضو کادر مدیریت

    ارسال ها:
    961
    تشکر شده:
    509
    امتیاز دستاورد:
    63
    1- کسی در فیلم حضور دارد که من بشناسم؟


    d3bf9939d400dcdb975f9dc7a6ca3407.jpg


    مایکل شین. به احتمال فراوان شخصیت فراست در فیلم فراست/ نیکسون را بخاطر دارید. مایکل شین مشهورترین نامی است که در بین عوامل این فیلم به چشم می خورد. البته شاید ماریا بلو را هم بشناسید ؛ او قبلا در فیلمهای تاریخچه خشونت ، پنجره مخفی و چند فیلم دیگر بازی کرده است.

    2- داستان فیلم درباره چیست ؟

    بیل ( مایکل شین ) و کیت ( ماریا بلو ) زن شوهری هستند که در سراشیبی رابطه قرار گرفته اند و قصد دارند تا از یکدیگر جدا شوند. سم ، پسر این خانواده دانشجویی است که از لحاظ روحی دچار مشکلات بسیاری است. کیت هرچند که سعی می کند مانند مادران معمولی با سم رفتار کند و صحبت هایش را بشنود اما حقیقت آن است که او درگیر مسائل شخصی اش با بیل است و تمرکز کافی برای رسیدگی به مشکلات سم را ندارد. در همین حال ناگهان از دانشگاه خبر می رسد که سم به دیگر دانشجویان تیراندازی کرده و...

    3- بازیگران فیلم چه کسانی هستند؟

    3c0e0a99dcab638591fcfbffc0bc21a0.jpg

    Maria Bello ، Michael Sheen ، Kyle Gallner ، Bruce French ، Austin Nichols ، Deidrie Henry

    4- کارگردان کیست ؟

    شاون کو. به احتمال فراوان تابحال نام او را نشنیده اید. پسر زیبا اولین کارِ بلندِ شاون کو در مقام کارگردان است. وی پیش از این در چند فیلم معمولی هالیوود به عنوان دستیار کارگردان ، تدوین گر ، نویسنده و.. حضور داشت. به نوعی می توان گفت پسر زیبا اولین فیلم شاون کو است که مردم عادی هم می توانند آن را ببینند!

    5- خانواده ها در هنگام تماشای فیلم باید به چه نکاتی توجه کنند؟

    فیلم با درجه سنی R اکران شده است. این درجه سنی به دلیل وجود صحنه های جنسی و زبان رکیک و زننده فیلم است. به خانواده ها پیشنهاد می کنم که حتی الامکان فیلم را برای افراد کم سن و سال تهیه نکنند. جدا از بعضی از صحنه های جنسی فیلم که به هیچ وجه مناسب افراد کم سن و سال نیست، دیالوگ های فیلم مملوء از خشونت و نفرت و حرف های رکیک است. پیشنهاد من این است که فیلم را با افراد بزرگسال تماشا کنید.

    6- نکات مثبت فیلم ؟

    660d50d9f77f1f5af198955c24f0263b.jpg

    بازی مایکل شین و ماریا بلو فوق العاده است. این دو کل مدت زمان فیلم را در دست دارند و در مدت 100 دقیقه تماشاگر را پای صفحه تلویزیون میخکوب می کنند. مایکل شاو در اولین تجربه کارگردانی یک فیلم بلند ، به خوبی توانسته فضای سرتاسر غم زده فیلم را به تماشاگر منتقل کند.

    7- نکات منفی فیلم ؟

    فیلم به شدت فضایی غمگین دارد!. شاید این انتقاد را با توجه به فضای فیلم کمی غیرمنطقی بدانید اما باید بگویم که تمام مدت زمان فیلم سرتاسر غم و درد و ناامیدی است. به نظرم تهیه کنندگان فیلم جرئت زیادی به خرج داده اند تا فیلمی تا بدین حد غمگین را در این زمان به نمایش درآورده اند.

    8- ارزش دیدن دارد ؟

    می گویند جیمز فاوست در جریان جشنواره دالاس که پسر زیبا در آنجا به نمایش درآمد گفته است : همه سوال می کنند که بزرگترین فیلم امسال چی هست. دو سال پیش آنها قفسه درد را معرفی کردند ، سال پیش استخوان های زمستان باعث بحث های زیادی شد و فکر می کنم امسال سال پسر زیبا باشد. فاوست از ج c0ac92c729711fe168efe9567c5ca296.jpg

    هاتی درست می گوید؛ هالیوود ثابت کرده که به فیلمهای افسرده محوری(!) علاقه ی خاصی دارد و چه بسا که این پسر زیبا باشد که شگفتی امسال را رقم بزند. به نظر من پسر زیبا ارزش تماشا را دارد به شرط اینکه بعد از تماشای فیلم حتماً به یک موسیقی شاد یا یک مکان شاد بروید!.

    میثم کریمی
     
    neda6770 و rezanaghdi از این پست تشکر کرده اند.
  3. neda6770

    neda6770 New Member

    ارسال ها:
    1
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    سلام دوبله یا زیر نویس نداره؟