عطر و ادکلن => چه گونه بوی عطر و ادکلن ماندگار می شود ؟

شروع موضوع توسط online ‏16/9/15 در انجمن آرایشی

  1. online

    online New Member

    ارسال ها:
    2
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    ماندگاری بالای عطر و ادکلن
    حتما تا حالا به این سوال فکر کرده اید که چرا بعضی از افراد همیشه بوی خوبی می‌دهند؟

    شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که بوی عطر برخی افراد بیش تر از هر چیز دیگری توجه‌تان را جلب کرده و مسیر حرکت شان را از این بوی به جا مانده شناسایی کرده باشید. تا به حال از خودتان پرسیده‌اید که راز این بوی خوش و ماندگاری آن چیست؟

    به طور حتم این راز به یک عطر گران قیمت محدود نمی شود ، چون در میان این افراد خوشبو هستند کسانی که چندان به دنبال خرید عطرهای گران قیمت نیستند و از طرف دیگر افرادی هم هستند که فقط عطرهای گران قیمت می خرند ولی هیچ گاه چنین خوشبو نیستند. هر چند نمی توان تاثیر نوع عطر را هم در این ماندگاری انکار کرد. البته نوع خوب عطر لزوما به معنای گران بودن آن نیست، اما جدا از نوع عطر، روش هایی هم وجود دارد که می تواند ماندگاری و پایداری عطر را افزایش دهد و نگذارد که رایحه مطبوع شما به زودی و در عرض چند ساعت از بین برود. ارشاکو در این مطلب به رازهای ماندگاری بوی عطر می پردازد.

    پوست تان تمیز باشد
    پوست سالم رمز استفاده موفق از محصولات آرایشی و زیبایی است. ابتدا مطمئن شوید پوست شما پیش از استفاده از عطر، کاملا شسته و تمیز است و هیچ بوی نامطبوعی نمی دهد تا بوی عطر تحت الشعاع قرار بگیرد، هم چنین قبل از استفاده از عطر مطمئن شوید که خراش و زخم روبازی روی پوست خود ندارید، چون ترکیب عطر با مایعات بدن باعث ایجاد بوی نامطبوع می شود.

    عطر بوی بدن را نمی پوشاند
    توجه داشته باشید که عطر برای پوشاندن بوی بدن طراحی نشده است ، بلکه نقش آن بیش تر خوشبو کردن است، بنابراین اگر بدن شما به واسطه عرق کردن، بوی تندی می گیرد، با عطر نمی توانید آن را بپوشانید، چون بوی بدن شما بر عطر غلبه می کند. بهترین کار این است که با ضد تعریق و بو برهایی که برای همین منظور طراحی شده اند، بوی بدن خود را بگیرید و بعد با عطر بدن را خوشبو کنید. البته دقت کنید که عطر را در جایی که ماده بو بر یا ضد عرق استفاده کرده اید، به کار نبرید. برای ضد عرق ها بهتر است رایحه های ملایم را انتخاب کنید که بوی عطر شما را نمی پوشاند.


    عطر را روی نبض بزنید
    بسیاری از خانم ها و آقایان نمی دانند که عطر را به کجای پوست خودشان بزنند. عطر باید به نقاطی که دارای نبض است، زده شود. در حقیقت نقاط دارای نبض، نقاطی هستند که فاصله ی رگ ها از سطح پوست به کم ترین حد خود می رسد و در همین نقاط، رگ های خونی حرارت بیش تری از خودشان می دهند که به صورت یک پمپ کوچک عطر عمل می کند و بوی عطر هم بهتر متصاعد می شود. نقاط دارای نبض عبارتند از: مچ دست، پشت گوش، پشت زانوی پا و پشت آرنج دست و قسمت پایین گلو. در ضمن برای این که بوی عطر دوام بیش تری داشته باشد، روی مچ های پا نیز می توانید عطر بزنید که جریان متصاعد شدن عطر را از پایین به بالا امکان پذیر می سازد.

    وازلین مولکول های عطر را به دام می اندازد
    اگر پوست خیلی خشکی دارید یا اگر می خواهید تا حد ممکن ماندگاری عطرتان را بالا ببرید، می توانید از وازلین استفاده کنید. کافی است یک لایه خیلی نازک از وازلین را روی نقاطی بمالید که می خواهید عطر بزنید یعنی روی نبض ها و بعد عطر بزنید. با این کار مولکول های عطر به جای اینکه جذب پوست شوند در میان لایه نازک وازلین گیر کرده و در نتیجه بوی بیش تری از خود متصاعد می کنند.

    عطر روی پوست مرطوب بیشتر می ماند
    عطرها در محیط مرطوب ماندگاری بیش تری دارند، بنابراین شما هم باید چنین شرایطی را فراهم کنید، یعنی قبل از استفاده از عطر، حالت پوست خود را ارزیابی کنید که آیا خشک و بدون آب است یا رطوبت کافی دارد؟ اگر پوست تان خشک است قبل از استفاده از عطر مرطوب کننده را فراموش نکنید تا رطوبت و نرمی را به پوست تان بازگردانید. برخی برندها عطر، مرطوب کننده و لوسیون بدن با رایحه ای مشابه تولید می کنند تا دوام عطر خود را چند برابر کنند. اگر عطر شما این نوع است، کارتان راحت است اما اگر ازاین نوع نیست، خودتان باید کمی خلاقیت به خرج دهید و کرمی انتخاب کنید که بویی مشابه عطرتان داشته باشد.

    بوی هر عطر در افراد مختلف متفاوت است
    ترکیب شیمیایی بدن، رژیم غذایی و سن اشخاص بر عطری که به پوست زده می شود تاثیر می گذارد. در ضمن عطر دارای بسیاری از روغن های اسانس دار است. بعضی روغن های اسانس دار تاثیر متفاوتی روی پوست اشخاص می گذارند و احتمال دارد که برخی از آن ها جذب پوست شوند. همین مسئله باعث می شود تا بویی از پوست متصاعد و در نتیجه بوی عطر نیز متفاوت شود.
    عطر روی پوست باشد یا روی لباس؟
    یادتان باشد که عطر را پیش از پوشیدن لباس به خود بزنید. اگرچه ممکن است قسمت های اصلی که یادآور شدیم با لباس پوشیده شود، اما هنگامی که عطر را مستقیما روی پوست خود بزنید، عطر ماندگاری بیش تری نسبت به زمانی که روی لباس خود بزنید، خواهد داشت، چون بیش تر عطرها برای به کار بردن روی پوست طراحی شده اند و نکته مهم این است که نوع پوست روی رایحه منعکس شده از عطر تاثیر دارد، به عبارت دیگر برای هر پوستی باید عطر مناسب خودش را انتخاب کرد. تفاوت پوست های مختلف عمدتا در میزان چربی، رنگ پوست و اسیدیته آن هاست. مثلا پوست را بر اساس میزان چربی به۴ نوع چرب، خشک، نرمال و ترکیبی تقسیم بندی می کنند. پوست های چرب عطر را بهتر و مدت زمان زیادتری در خود نگه می دارند. همچنین می توان گفت افرادی که پوست روشن و بلوند دارند، بهتر است از رایحه گل استفاده کنند و پوست گندمی ها از رایحه های مشرق زمینی.

    کدام عطر پایدارترین است؟
    همان طور که درصد (غلظت) ترکیبات معطر (اروماتیک) کاهش می یابد (مقدار الکل افزایش می یابد)، شدت و طول عمر عطر نیز کاهش می یابد یعنی هر قدر مواد معطر بیش تر باشند و الکل کم تر، عطر پایداری بیش تری خواهد داشت، یعنی بر اساس میزان ماده معطر در عطر، نام های مختلفی روی شیشه های این محصول خوشبو وجود دارد. ترکیب آب و الکل به عنوان حلال مواد معطر به کار می رود. در عمل گرمای بدن سبب می شود تا حلال به سرعت تبخیر شده و عطر روی پوست باقی بماند تا به تدریج طی چندین ساعت تبخیر شود. بوهای تند بیش تر از بوهای ملایم ماندگاری دارند، پس در انتخاب عطر خود دقت کنید.