لب سوزهای فصل زمستان را یاد بگیرید

شروع موضوع توسط Nazanin ‏10/10/15 در انجمن شیرینی پزی

  1. Nazanin

    Nazanin Moderator عضو کادر مدیریت

    ارسال ها:
    16,244
    تشکر شده:
    60
    امتیاز دستاورد:
    38
    3953d940bdc5d6fb0495fb01c61dcb32.jpg
    زمانی كه هوا سرد مي‌شود، هيچ چيز مانند دایره و ار كردن دست دور يك نوشيدني گرم و خوردن آن ,زمان نگاه کردن باران و برف دلچسب نيست.


    چاي عسل و شير با ادويه
    5f4e50af5294075acb5a11d3d8280750.jpg


    گرماي يك چاي براي روز‌هاي سرد فوق‌العاده است. براي تهيه اين چاي يك كيسه چاي، يك دانه هل، مقداري فلفل سياه خرد شده، يك عدد ميخك، دو عدد چوب دارچين، مقداري زنجيل تازه پوست كنده، يك فنجان آب گرم، يك فنجان شير، يك قاشق عسل، مقداري جوز و وانيل نياز داريد. همه مواد به جز عسل و شير را در يك ظرف بريزيد و بگذاريد جوش بيايد. بعد از آن شير و عسل را اضافه كنيد و خوب هم بزنيد. بعد كه دوباره جوش آمد آن را از روي حرارت‌ برداريد و بگذاريد 10 دقيقه بماند تا مواد آن را ته‌نشين شود و بعد آن را در يك فنجان بريزيد و نوش جان كنيد.

    قهوه كريول بفرما!
    d3affd63392583a3cc92aa71fbeeaa3b.jpg


    اين قهوه در نيواورلئان زياد مورد مصرف قرار مي‌گيرد. 3 فنجان قهوه، يك پر پوست پرتقال، يك پر پوست ليمو، مقداري ميخك، دو عدد چوب دارچين، يك‌دوم فنجان هويج و يك‌چهارم فنجان آب نارگيل آماده كنيد. ميخك، پوست پرتقال و ليمو را در يك ماهي‌تابه بريزيد و دارچين، هويج و آب نارگيل را به آرامي روي ماهي‌تابه با اين مواد حدود پنج دقيقه گرم كنيد. حالا دارچين و پوست ليمو را دور بيندازيد. زير شعله را كم كنيد و قهوه را به مخلوط اضافه كنيد. بعد از آنكه قهوه جوش آمد آن را از روي شعله‌برداريد و در فنجان بريزيد و نوش جان كنيد.

    چاي زنجبيل مخصوص سرما!
    96a805a23bee9fd34d9f68e1989aeaf8.jpg


    زنجبيل از قديم‌الايام مورد مصرف مردم ايران، هند و چين بوده است. چهار فنجان آب، چند تكه چوب زنجبيل همه چيزي است كه نياز داريد. پوست زنجبيل را كنده و آن را به شكل ورقه‌هاي بسيار نازك برش دهيد. آب را در ظرفي مناسب جوش بياوريد و در اولين لحظات جوش آمدن آب، ورقه‌هاي زنجبيل را به آن اضافه كنيد. حرارات را كم كنيد و اجازه دهيد ۱۵ تا ۲۰ دقيقه بماند. حالا چاي را صاف و براي ايجاد طعم بهتر به آن عسل و ليمو ترش اضافه كنيد.

    بمب اسپرسو با زرده تخم‌مرغ و شير

    9bac271fd6f1d75aa91b37fdb2ec7480.jpg



    مخلوط زرده تخم‌مرغ و شير يكي از نوشيدني‌هاي كلاسيك فصل سرماست. اين اسپرسو فقط پنج دقيقه زمان لازم دارد تا آماده شود. يك‌سوم فنجان شير، دوسوم فنجان مخلوط زرده تخم‌مرغ و شير، 45 گرم اسپرسو و جوز مواد مورد نياز شما براي تهيه اين نوشيدني فوق‌العاده است. شير و مخلوط زرده تخم‌مرغ را در يك ظرف بريزيد و حرارت دهيد. بعد از آن اسپرسو را اضافه كنيد. حالا براي ريختن اين نوشيدني بهتر است با يك قاشق كف آن را نگه داريد تا مخلوط در ليوان بریزد و بعد كف را روي آن بريزيد. اگر دل‌تان خواست كمي جوز روي اين كف بريزيد.

    هات‌چاكلت مكزيكي را از دست ندهيد

    c4e735b83c27a7f640cfa646e4421849.jpg



    تصور كنيد بيرون باران مي‌بارد و هواي خانه هم خنك است. ‌يكي از پيشنهادهاي ما براي اين هوا نوشيدن هات‌چاكلت مكزيكي است. 3 فنجان شير، 2 قاشق غذاخوري پودركاكائو، 2 قاشق غذاخوري شربت افرا يا عسل، يك‌چهارم قاشق چاي‌خوري وانيل و کمی دارچین همه چيزي است كه شما نياز داريد. شير را در يك ظرف بريزيد و بگذاريد جوش بيايد. اين كار باعث مي‌شود كاكائو زودتر در شير ذوب شود. حالا پودركاكائو، شربت افرا و دارچين را اضافه و حرارت را خاموش كنيد. با يك چنگال خوب هم‌ بزنيد. بعد از پنج دقيقه اين نوشيدني آماده است.

    ذرت شيرين و شير، يك نوشيدني عالي!
    c1895afe1d4d7c8823c8f071319d5ae7.jpg


    اين نوشيدني شيرين در آمريكاي مركزي طرفداران زيادي دارد. پنج عدد ذرت زرد، سه فنجان شير، يك فنجان شكر و دو تا سه عدد دارچين را كه حاضر كرديد با يك چاقو دانه ذرت را از آن جدا كنيد و در يك مخلوط‌كن با يك‌دوم فنجان شير دو تا سه دقیقه هم بزنيد تا صاف شود. حالا پوره ذرت را به يك ظرف منتقل و باقي‌مانده شير و يك‌دوم فنجان شكر و دارچين را اضافه كنيد و هم بزنيد. بعد از آنكه مواد را در حرارت بالا خوب هم زديد حرارت را كم كنيد اما هم زدن را ادامه دهيد تا مخلوط كمي غليظ شود. بعد از 15 دقيقه نوشيدنی شما آماده است. اين مقدار مواد لازم براي چهار فنجان نوشيدني كفايت مي‌كند.

    نوشيدني گرم را با داغ عوض نكنيد!

    حالا كه مي‌خواهيد يك نوشيدني گرم در اين روزهاي سرد بخوريد حواس‌تان باشد داغ آن را ننوشيد چون مي‌تواند به مخاط مري آسيب برساند

    منبع : مجله سیب سبز