اصول دوش گرفتن

شروع موضوع توسط Nazanin ‏11/10/15 در انجمن پوست و مو

  1. Nazanin

    Nazanin Moderator عضو کادر مدیریت

    ارسال ها:
    16,244
    تشکر شده:
    60
    امتیاز دستاورد:
    38
    83b8d74a78414543ecde5bec9dedbe9f.jpg

    دوش گرفتن افراد را سرحال و با نشاط می کند و باعث نشاط و شادابی آنان می شود برخی از آن ها زمان مشخصی برای این کار ندارند و هر وقت دوست داشتند دوش می گیرند میخواهیم بهترین زمان برای این کار را از نظر پزشکان دانیم

    خیلی از افراد صبح ها بعد از بیدار شدن از خواب و خیلی های دیگر شب ها بعد از رسیدن به منزل دوش می گیرند. اما یک سئوال در این باره وجود دارد که دوش صبحگاهی بهتر است یا شبانگاهی؟ اخیرا متخصصان حوزه ی سلامت به این سوال پاسخ داده اند که در این مطلب از آن آگاه می شوید.


    صبح دوش بگیرید،…

    اگر پوست چربی دارید

    به عقیده ی متخصصان دوش صبحگاهی برای افرادی که پوست چربی دارند مفیدتر است. به خاطر اینکه مازاد سبوم تولید شده در طول شب از بدن زدوده شده و منافذ پوستی باز می شوند.

    اگر اهل ابتکار عمل هستید

    به عقیده ی محققان دانشگاه هاروارد، دوش صبحگاهی شبیه نوعی مدیتیشن است. گرفتن دوش با شروع صبح باعث می شود که مغز آرامش پیدا کرده و آماده ی فعالیت بیشتری شود. این کار باعث افزایش ابتکار عمل افراد خلاق می شود.
    اگر به سختی به خواب می روید، بهتر است شب ها را برای دوش گرفتن انتخاب کنید

    اگر سحرخیز نیستید

    اگر صبح ها به سختی از خواب بیدار می شوید و عادت دارید تا لنگ ظهر بخوابید، بهتر است صبح دوش بگیرید.
    به عقیده ی محققان قرار دادن بدن در معرض آب سرد (به مدت چند ثانیه) می تواند باعث سرحال آمدن و شادابی بیشتر در طول روز شود.

    اگر صبح زود ورزش می کنید

    افرادی که عادت دارند صبح زود از خواب بیدار شده و ورزش کنند لازم است که بعد از ورزش، دوش بگیرند. در غیر این صورت تمام روز باید بوی بد بدن خود را تحمل کنند و دیگران را نیز آزار دهند.

    شب دوش بگیرید، …

    اگر پوست خشکی دارید

    افرادی که پوست خشکی دارند، بهتر است شب ها را برای دوش گرفتن انتخاب کنند. چون پوست در طول خواب احیا شده و علاوه بر آماده شدن برای روز، کرم های مرطوب کننده را نیز بهتر جذب خود می کند.

    اگر بیخوابی دارید

    اگر به سختی به خواب می روید، بهتر است شب ها را برای دوش گرفتن انتخاب کنید. به عقیده ی محققان American Academy of Sleep Medicine دوش شبانه باعث آماده کردن بدن برای خوابی آرام می شود.

    اگر در محل کار با اشیای کثیف سرو کار دارید

    اگر کارتان یدی است و به طور مدام با اشیا و ابزار مختلف سر و کار دارید، بهتر است به محض رسیدن به منزل دوش بگیرید، چون کثیفی و آلودگی در پوستتان جا خوش کرده و به مرور زمان آسیب رسان می شود.

    اگر بعد از کار ورزش می کنید

    اگر بعد از کار به باشگاه ورزشی می روید و یا خودتان ورزش می کنید، بهتر است قبل از خواب دوش بگیرید. این کار علاوه بر بهداشتی بودن، باعث افزایش ترشح آندورفین (آرامبخش طبیعی بدن) نیز می شود.

    تبیان،