کاهش عوارض کار دائم با کامپیوتر

شروع موضوع توسط Nazanin ‏12/10/15 در انجمن موبایل , لپ تاپ و تبلت

  1. Nazanin

    Nazanin Moderator عضو کادر مدیریت

    ارسال ها:
    16,244
    تشکر شده:
    60
    امتیاز دستاورد:
    38
    d8861c7fc82eac8bfc66609ad430c246.jpg
    کار ممتد با کامپیوتر می تواند پیامدهای مضری به دنبال داشته باشد

    دکتر اکبری متخصص ارتوپد گفت: اگر کسی می‌خواهد پای کامپیوتر بنشیند مناسب است از صندلی‌ استفاده کند که جای دست داشته باشد و از آرنج تا مچ دست شخص روی آن قرار گیرد.
    ارتفاع جایی که فرد با موس کار می‌کند باید به طوری باشد که مچ به سمت طرفین و دور از خط وسط قرار نگیرد. مچ دست در امتداد بازو قرار گیرد و به سمت پشت یا کف دست‌ها خم باشد.

    همچنین وی در مورد ارتفاع مناسب صندلی افزود: صندلی را باید تا اندازه‌ای بالا بیاورد که کل کف پا روی زمین روی چهار پایه قرار گیرد ارتفاع میز نیز به اندازه‌ای باشد که در راستا سمت پایین جناق سینه قرار گیرد.

    متخصص ارتوپد در مورد مانیتور و موس مناسب تصریح کرد: مانیتور کامپیوتر نیز باید روبروی فرد قرار گیرد تا زمانی که فرد به نمایشگر نگاه می‌کند مجبور نباشد سرش را به طرفین کج کند یا بچرخاند. موس نیز تا حد امکان باید به اندازه‌ای باشد که کل کف دست را بپوشاند و موس کوچک توصیه نمی‌شود.

    وی ادامه داد: در مورد دکمه‌های کیبورد و فشار آهسته انگشتان دست می‌توان گفت زمانی که ارتفاع نیز مناسب بود و بدن در وضعیت مطلوبی قرار گرفت همان طور که تاپیست‌ها می‌دانند باید دو دستی تایپ کنند و دست راست نسبت به خط وسط راست کیبورد و دست چپ در قسمت چپ قرار گیرد.

    وی در پایان صحبت‌هایش در مورد مشکلات ستون فقرات اظهار کرد: اگر پشت میز نشستن بیشتر از 1 تا 1.5 ساعت باشد می‌تواند به ستوان فقرات آسیب برساند.