به جای ملین قهوه بنوشید!

شروع موضوع توسط Nazanin ‏13/10/15 در انجمن رژیم درمانی

  1. Nazanin

    Nazanin Moderator عضو کادر مدیریت

    ارسال ها:
    16,244
    تشکر شده:
    60
    امتیاز دستاورد:
    38
    d2d2a5ce460746935e99fec6b20be63a.jpg

    قهوه به عنوان یک ملین عمل می کند و به هضم غذای شما کمک می کند!


    صبح با چشمانی خواب آلوده بلند می شوید و هر چه تلاش می کنید خواب رهایتان نمی کند، تنها گزینه شما پناه بردن به یک لیوان قهوه دلپذیر است که خستگی را از تن شما در می کند. اما این نوشیدنی خوش عطر در اغلب مواقع با یک عارضه جنبی آزار دهنده همراه است، عارضه ای که اگرچه خطرناک نیست، موجب اختلال در انجام کارهای روزانه می شود.

    به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، قهوه به همان میزان که ذهن ما را تحریک و هوشیار می کند باعث تحریک و حساس شدن معده هم می شود. در واقع، قهوه میزان اسید ترشح شده در معده را افزایش می دهد، به دنبال این اتفاق احساس نیاز فرد برای رفتن به دستشویی بیشتر می شود. به بیان ساده می توان گفت: قهوه همانند یک مُلیِن قوی عمل می کند و هر فنجان آن تا 10 درصد می تواند اعداد رفتن به دستشویی را افزایش دهد.

    البته کافئین تنها عامل تغییر سیستم گوارش و مدفوع انسان نیست، بلکه وجود ماده ای به نام کلروژنیک و تأثیری این ترکیب شیمیایی بر اسید معده مهم ترین دلیل بیشتر شدن نیاز انسان به تخلیه مدفوعش است. افزایش اسیدیته حرکت محتویات معده به سمت روده ها را افزایش می دهد، به همین دلیل اغلب افراد پس از نوشیدن یک لیوان قهوه به سرعت باید به دستشویی بروند. روندی که می تواند به فاصله کمتر از یک دقیقه پس از نوشیدن آغاز شود. بنابراین قهوه علی رغم تمامی دفوایدی که برای بدن ما دارد، از جمله افزایش کارایی، کمک به هضم غذا و کاهش قند خون سیستم گوارشی را کاملاً دگرگون می کند. پس اگر هنگام نوشیدن قهوه در خانه نیستید، حواستان به دستشویی هایی امکان عمومی باشد؛ احتمالاً به سرعت سراغ یکی از آنها می روید.