پدر جوان تر عمر کوتاه تر

شروع موضوع توسط Nazanin ‏13/10/15 در انجمن خانواده

  1. Nazanin

    Nazanin Moderator عضو کادر مدیریت

    ارسال ها:
    16,244
    تشکر شده:
    60
    امتیاز دستاورد:
    38
    7bdebb145df41193eaf062b76d862525.jpg

    آیا می دانستید آقایانی که در سنین جوانی پدر می شوند نسبت به دیگر مردان عمر کوتاهتری دارند؟


    تحقیق تازه پژوهشگران فنلاندی نشان داده است که مردانی که در سنین زیر 25 سال پدر می شوند، احتمال بیشتری دارد که در میانسالی از دنیا بروند.

    پژوهشی در دانشگاه هلسینکی فنلاند نشان می‌دهد که احتمال مرگ زودهنگام مردانی که زودتر از سنین 25 سالگی پدر می‌شوند به شکل معناداری بالاست. این پژوهشگران احتمال می‌دهند که پدیده فوق مربوط به تنش‌های ناشی از پدر شدن در سنین پایین باشد.به گزارش دیلی میل، تحقیق این پژوهشگران نشان داده است که هرچه سن پدر شدن پایین‌تر باشد، ریسک مرگ در سنین میانسالی بالاتر می‌رود. بر اساس این تحقیق که نتایجش در Epidemiology and Community Health منتشر شده است، افرادی که در زیر سن 22 سال پدر می‌شوند، با 26 درصد خطر بیشتر مرگ در سنین میانسالی نسبت به مردانی که برای اولین بار در 25 سالگی پدر شده‌اند، روبرو هستند.

    همچنین مردانی که بین 22 تا 24 سالگی پدر شده‌اند، 14 درصد بیشتر از افرادی که برای اولین بار پس از سن 25 سالگی پدر شده‌اند، احتمال دارد که هرگز به سنین پیری نرسند.از سوی دیگر احتمال مرگ در میانسالی مردانی که نخستین فرزند خود را در سنین 30 تا 44 سالگی دیده‌اند نسبت به مردانی که اولین بار در 25 سالگی پدر شده‌اند، 25 درصد کمتر است.این نتایج بر اساس آمارها و اطلاعات مربوط به بیش از 30 هزار مرد در سنین بالای 20 سال از سال 1985 تا 2005 در دانشگاه هلسینکی گرفته شده است.

    دکتر الینا الینیو که سرپرستی این پژوهش را بر عهده داشته است، می‌گوید: «یافته‌های ما نشان می دهد که باید از پدران جوان در مورد نیازهای زندگی خانوادگی حمایت شود تا بهداشت و سلامت آینده آنان تقویت شود.»به گفته این پژوهشگر اگرچه به نظر می‌رسد فرزنددار شدن در سنین جوانی کمتر باید برای مردان مضطرب کننده باشد تا زنان، در نظر گرفتن ترکیبی از نقش پدر، همسر و نان‌آور خانواده احتمالاً تنش روانشناختی و اقتصادی زیادی برای یک مرد به همراه دارد و او را از پرداختن به وضعیت بهداشت و سلامت خود باز می‌دارد.در دوره مطالعه این تحقیق از هر 20 پدر مورد بررسی 1 نفر جان خود را از دست داده است که بیماری قلبی با 21 درصد و مصرف بیش از حد الکل با 16 درصد بالاترین علت‌های مرگ‌و‌میر در جمعیت یاد شده بوده است. در این پژوهش عواملی مانند سال تولد، تحصیلات، محل زندگی، وضعیت تأهل و تجرد و تعداد فرزندان در نظر گرفته نشده است و کنترل این عوامل در پژوهشی دیگر ممکن است نتیجه‌گیری متفاوتی را رقم بزند