مشکلاتی که خبر از طلاق می دهند

شروع موضوع توسط Nazanin ‏14/10/15 در انجمن ازدواج

  1. Nazanin

    Nazanin Moderator عضو کادر مدیریت

    ارسال ها:
    16,244
    تشکر شده:
    60
    امتیاز دستاورد:
    38
    ff2b520f6fa2c6871e7a82eaa6063fba.jpg



    طلاق گرفتن افراد با این مشکلات حتمی ست برخی عوامل در زندگی زناشویی وجود دارند که خودبخود موجب جدایی زوجین می شوند!

    پروانه عبدی، روانشناس عمومی گفت: اکثر زوجین بعد از رفتن زیر یک سقف تفاوت‌هایشان از جنبه‌های مختلف آشکار می‌شود. خط قرمز‌هایی برای هم در افکار خود می‌سازند و هر کدام دیگری را متهم نشان می‌دهند.
    وی ادامه داد: انتخاب نادرست و ناآگاهانه یکی از دلایل طلاق است دوستی‌های خیابانی و دانشگاهی که بدون در نظر داشتن فاصله طبقاتی و فرهنگی خانواده‌ها اتفاق می‌افتد. دوستی‌ها و روابطی که به مسائل جنسی ناآگاهانه منجر می‌شود.
    عبدی افزود: بیشترین صدمات طلاق از جمله آسیب‌های اجتماعی و روانی به فرزندان خانواده بر می گردد.
    این روانشناس در ادامه گفت: اگر مشاوره قبل از ازدواج صورت گیرد، تفاوت‌های فرهنگی، مالی و اجتماعی زوجین مشخص و انتخاب آنها آگاهانه و منطقی خواهد بود.
    اسماعیل حضرتی وکیل پایه یک دادگستری نیز درباره این موضوع در گفت‌و‌گو با خبرنگار خانواده باشگاه خبرنگاران گفت: امروزه بیشتر زوج‌هایی که برای طلاق رجوع می‌کنند به دلیل تنوع طلبی و توقعات بیش از حدشان از زندگی است، با برآورده نشدن نیازهایشان از یک طرف یا دو طرف کار به طلاق می رسد.
    وی اضافه کرد: اگر حس دست نیافتن به حقوق و خواسته‌های مالی به زن دست دهد از روی اعتبار مهریه دادخواست طلاق می‌دهد که مشکلات بعدی را در پی دارد.
    این وکیل دادگستری تاکید کرد: اگر زوج‌ها از همه لحاظ همدیگر را درک کنند و به هم فرصت جبران اشتباهات را بدهند و با کمک هم زندگی را بر پایه خوبی و خوشبختی بسازند طلاق گمنام می‌شود.