کاربردی ترین موارد استفاده از پوست پرتقال

شروع موضوع توسط Nazanin ‏14/10/15 در انجمن خواص مواد غذایی

  1. Nazanin

    Nazanin Moderator عضو کادر مدیریت

    ارسال ها:
    16,244
    تشکر شده:
    60
    امتیاز دستاورد:
    38
    1f7eda5909f9dce77550304af217ce10.jpg
    در این مطلب با کاربردهای جالب پوست پرتقال آشنا می شوید و می توانید در مورد خواص کاربردی آن بیشتر بدانید.


    پرتقال یکی از محبوب ترین میوه ها در سراسر دنیا است.علاوه بر این ،پرتقال دارای مزه مطلوب و فواید بی شماری است. در اینجابه برخی از ویژگی های پوست پرتقال اشاره خواهیم کرد از جمله به عنوان لایه برداری پوست کاربرد دارد.

    چنانچه شما خواهان پوستی روشن و صاف هستید، پوست پرتقال را در گاز پانسمان قرار داده و از آن به عنوان یک اسفنج در حال دوش گرفتن استفاده کنید. این روش ساده ترین لایه برداری بدن است، که وجود دارد.
    از دیگر کاربردهای آن برای دفع حشرات است. پوست پرتقال را در مکان هایی که امکان وجود پشه، مورچه ها و شب پره هست، قرار دهیدبرخی عناصر موجود در پوست پرتقال ، باعث دورشدن این حشرات از محل می شوند.
    از بین بردن بوی کفش از دیگر کاربردهای پوست پرتقال است. در صورتی که پوست پرتقال را در کیف،لباس و یا کفش خود قرار دهیدبه طور کامل بوی ناخوشایند آن را جذب می کند.
    پوست پرتقال هم چنین به عنوان ماده پاک کننده نیز قابل استفاده است.پوست پرتقال را در شیشه ای بریزید و روی آن سرکه سیب بریزید به گونه ای که روی آن را پوشش دهد. این ماده را به مدت چند هفته در یخچال نگهدارید و گاهی آنرا به هم بزنید. بعد از این مدت ، این ماده را در بطری بریزید و از آن برای تمیز کردن پنجره ها و کف استفاده کنید.
    در صورتی که رسوب لکه های آب روی شیر آب برای شما ناخوشایند است؛ با استفاده از درون پوست پرتقال می توانید به راحتی آن ها را پاک کنید.
    همانطور که می دانید پرتقال بوی خوشایندی دارد.شما می توانید پوست را نیز در فر قرار دهید تا خشک شود و آن را در کیسه های پارچه ای بریزید و در هرمکانی که مایل بودید قرار دهید و از بوی خوش آن استاده کنید.
    در نهایت می توانید از پرتقال به عنوان شمع استفاده کنید؛ بدین صورت که با دقت ، نیمی از پوست پرتقال را بگیرید و آن را چرب کنید و فتیله را در آن قرار دهیدو آن را روشن کنید و از بوی خوشایند پرتقال لذت ببرید.