علل گرایش افراد به فیسبوک

شروع موضوع توسط Nazanin ‏15/10/15 در انجمن موبایل , لپ تاپ و تبلت

  1. Nazanin

    Nazanin Moderator عضو کادر مدیریت

    ارسال ها:
    16,244
    تشکر شده:
    60
    امتیاز دستاورد:
    38
    b0d7cccaad88be96f17a989e9b627231.jpg



    چرا به مرور زمان علاقه مندی و گرایش افراد به فیس بوک بیشتر از قبل می شود و دلیل پیگیری دیگر افراد در این جامعه مجازی چیست؟


    این روزها فیسبوک به پُر طرفدارترین شبکه اجتماعی در سراسر دنیا بدل شده است، شبکه ای که برخی کاربران روزانه ساعت ها در آن وقت سپری می کنند. اما دلیل اصلی این محبوبین فیسبوک چیست؟ چه ویژگی فیسبوک موجب جذب شما به این شبکه می شود؟

    اغلب کاربران فیسبوک در مواجه با چنین سؤالی پاسخی یکسان می دهند، پاسخی که خبر از تمایل همیشگی آنها برای در جریان قرار گرفتن از زندگی و کارهای دوستانشان می دهد. پاسخی که به نظر می رسد مطابقت چندانی با واقعیت موجود ندارد. بنا بر آخرین یافته های موجود، آن دسته از کاربران فیسبوک که دائماً مطالب و عکس های جدید به اشتراک می گذارند، نظرات خود را نسبت به مطالب دیگران اعلام می کنند و در نهایت این مطالب را می پسندند نبیش از دیگران نیازمند جلب توجه هستند.

    افرادی که به شدت در زندگی خود احساس عدم امنیت را تجربه کرده اند، از اضطراب های ناشی از جدایی رنج می برند و ترس از دوست نداشته شدن و طرد شدگی دارند جزء کاربران پُر مصرف فیسبوک محسوب می شوند. در واقع حضور در این شبکه ها باعث می شود فرد حداقل نسبت به بخشی از روابط خود که در فیسبوک ایجاد کرده اند احساس امنیت داشته باشند. این دسته از افراد در مقایسه با کسانی که از احساس امنیت و اطمینان بیشتری در زندگی برخوردار هستند حساسیت بیشتری نسبت به واکنش های دیگران دارند.

    به همین دلیل، زمانی که زمانی که مطالب و عکس هایشان در فیسبوک با اقبال دیگران مواجه می شود احساس بهتری به خودشان پیدا می کنند و به همین میزان اگر نتوانند توجه دیگران را جلب کنند دچار احساس سرخوردگی می شوند. به طور کلی کاربران فیسبوک را می توان به دو گروه عمده تقسیم کرد؛ دسته ای که جزء کابران به شدت برون گرا هستند و دوست دارند هر آنچه انجام می دهند دیده شود. دسته ای دیگر که ترس از جدایی دارند و بیشتر در جست و جوی جلب توجه های دیگران در فیسبوک هستند، این افراد مطالب فیسبوک خود را با هدف پاسخ گرفتن از دیگران و کم کردن نگرانی هایشان به روز می کنند. بنابراین فیسبوک برای آنها خانه ای امن است که می تواند زندگی را برایشان قابل تحمل تر بسازد.