درمان ناراحتی مادرزادی چشمی با لنز

شروع موضوع توسط Nazanin ‏15/10/15 در انجمن چشم پزشکی

  1. Nazanin

    Nazanin Moderator عضو کادر مدیریت

    ارسال ها:
    16,244
    تشکر شده:
    60
    امتیاز دستاورد:
    38
    02b3dd70a5163c34b20905b8f34ae0a8.jpg

    آب مروارید مادرزادی، قوزقرنیه ارثی، کوچک بودن بیش از حد چشم به همراه نابینایی، نداشتن یک یا دو چشم در بدو تولد، سرطان رتینوپلاستوم، تخریب مادرزادی قرنیه، عدسی، شبکیه، نقطه زرد (ماکولا) و عصب چشم از جمله موارد شایع بیماری های ارثی و مادرزادی چشم به شمار می رود.


    کودکانی که به دلیل آب مروارید مادر زادی تحت عمل جراحی قرار گرفتند همچنین کودکان دارای شماره عیوب انکساری باید از لنز تماسی استفاده کنند.

    جواد عموزاده، چشم پزشک گفت: کودکان مبتلا به آب مروارید مادرزادی هستند به دلیل این بیماری عمل چشم انجام دادند، می‌توانند از لنز تماسی استفاده کنند. همچنین بچه‌هایی که شماره عیب انکساری در چشم آنها وجود دارد نیز باید از لنز تماسی استفاده کنند.


    وی افزود: به دلیل آنکه کودکان مبتلا به عیب انکساری چشم در معرض خطر تنبلی چشم قرار دارند، لنز تماسی را برای چشم خود به کار برند تا شماره هر دو چشم مشابه یکدیگر شود. استفاده از لنز تماسی حتما تحت نظر پزشک انجام شود.

    این چشم پزشک ادامه داد: خانواده‌ها باید به طور مرتب مراقب تمیزی لنز تماسی کودک خود باشند زیرا چشم کودکان در معرض خطر عفونت قرار دارد.

    عموزاده اظهار داشت: بیشترین هدف از استفاده لنز تماسی برای کودکان این است که لنزی برای کودک بگذاریم که شماره دو چشم وی یکسان شود و کودک در معرض تنبلی چشم قرار نگیرد.

    وی عنوان کرد: لنزهای تماسی برای کودکان به صورت لنز سخت و نرم به کار می‌رود. از لنز تماسی سخت در مواردیکه چشم کودک به آستیکمات بالایی مبتلاست با تجویز پزشک استفاده می‌شود.