کدام چهره ، کدام فریم؟

شروع موضوع توسط Nazanin ‏16/10/15 در انجمن چشم پزشکی

  1. Nazanin

    Nazanin Moderator عضو کادر مدیریت

    ارسال ها:
    16,244
    تشکر شده:
    60
    امتیاز دستاورد:
    38
    e9f139e0ab685d84c6624fbaf0c0cada.jpg

    هرگاه وارد مغازه عینک فروشی می شوید بیشترین نگرانیتان همخوانی صورت با فریم عینکتان است اول باید بدانید فرم صورتتان چه شکلی است و چه نوع فریمی مناسبش است


    یکی از دغدغه‌های مهم خریداران عینک آفتابی هنگام انتخاب میان صدها گزینه مقابلشان این است که کدام نوع از فریم‌های موجود با ترکیب یا فیزیک صورتشان همخوانی بیشتری دارد. بنابر این بد نیست کمی هم درباره تناسب فریم‌ها با فیزیک صورت بدانیم.



    چهره‌های قلبی شکل



    به نظر طراحان فریم عینک افرادی که چهره‌ای قلبی شکل دارند ‌باید عینکی را انتخاب کنند که توجه و نگاه افراد متوجه سمت پایین چهره آنها شود. این‌گونه افراد به عینکی نیاز دارند که قسمت پایینی صورتشان را پهن تر نشان دهد بنابراین استفاده از عینک‌های بزرگ دراین چهره‌ها خوب جواب می‌دهد.



    چهره‌های بیضی شکل



    برای این نوع چهر‌ه‌ها عینک‌های بزرگ با قاب رنگی مناسب است. طراحان بر این عقیده هستند که چهره‌های بیضی با استفاده از فریم‌های بزرگ رنگی می‌توانند در دید مخاطب تناسب تاثیرگذاری از صورت خود ایجاد کنند.



    اما بهتر است رنگ فریم و عدسی مورد نظرشان را متناسب با رنگ پوست و البته استایل و نوع پوشش خود انتخاب کنند.



    چهره‌های گرد



    بهتر است این نوع چهره‌ها توجه را به قسمت بالای صورتشان جلب کنند تا درازای صورت بیشتر شود. طراحان می‌گویند این نوع فریم می‌تواند ترکیب چهره افراد با اندامشان را همسو کرده و باعث جذابیتی بیشتر در دیده شدن شود