گروه «همایون» در ویتنام

شروع موضوع توسط Nazanin ‏20/10/15 در انجمن موسیقی

  1. Nazanin

    Nazanin Moderator عضو کادر مدیریت

    ارسال ها:
    16,244
    تشکر شده:
    60
    امتیاز دستاورد:
    38
    b62fe964c9c362d3d8be93996692b58c.jpg


    اثنی‌عشری درباره جزئیات برگزاری این کنسرت گفت: گروه همایون به سرپرستی و آهنگسازی مهران مهرنیا در تاریخ دوم مهرماه سال 92 مصادف با 25 سپتامبر به کشور ویتنام سفر می‌کند تا در این کشور به اجرای کنسرت بپردازد.

    او ادامه داد: همچنین در این برنامه قطعاتی در دستگاه‌های ماهور، راست پنجگاه و آواز بیات اصفهان از ساخته‌های مهران مهرنیا با عنوان «ترک غارتگر»، «بنی آدم»، «بیا تا گل افشانیم» و همچنین چند قطعه و تصنیف قدیمی اجرا خواهد شد، البته در این میان آوازهایی نیز متناسب با دستگاه‌ها و آوازهای انتخاب شده اجرا می‌شود.

    این خواننده جوان موسیقی ایرانی افزود: گروه همایون به مدت چهار شب اجراهایی را در شهرهای مختلف ویتنام از جمله در بهترین سالن موسیقی پایتخت این کشور «هانوی» برگزار خواهد کرد و در برخی مراکز دانشگاهی این کشور نیز برنامه‌هایی برای معرفی فرهنگ و موسیقی غنی ایران ترتیب داده شده است.

    امیر اثنی‌عشری در ادامه صحبت‌هایش گفت: کشور ویتنام یکی از کشورهای جنوب شرقی آسیاست که در دو دهه اخیر در زمینه اقتصادی به پیشرفت‌های چشمگیری دست یافته است و به تبع این پیشرفت‌ها در زمینه فرهنگی نیز روابط گسترده‌ای را با فرهنگ‌های گوناگون جهان ایجاد کرده است، به طوری که می‌توان این سفر را نمونه‌ای از تلاش مسوولان آن کشور برای بهبود مناسبات فرهنگی میان ویتنام با سایر کشورهای دنیا از جمله ایران دانست.

    گروه همایون به مدت چهار شب اجراهایی را در شهرهای مختلف ویتنام از جمله در بهترین سالن موسیقی پایتخت این کشور «هانوی» برگزار خواهد کرد و در برخی مراکز دانشگاهی این کشور نیز برنامه‌هایی برای معرفی فرهنگ و موسیقی غنی ایران ترتیب داده شده است





    وی خاطرنشان کرد: این اولین سفر یک گروه موسیقی ایرانی به ویتنام است و امیدواریم که این سفر فرهنگی، آغازی بر افزایش مناسبات فرهنگی میان ایران و ویتنام و پیامی بر صلح و دوستی باشد. در حالی که متاسفانه هر روز صدای طبل جنگ در جهان بلندتر از قبل شنیده می‌شود.


    شهرام صارمی(کمانچه)، میرفرساد ملک‌نیا (دف، تنبک و تنبور)، سپهر بحرایی(سنتور)، مهران مهرنیا (نوازنده تار و سرپرست گروه) و امیر اثنی‌عشری(خواننده) به عنوان اعضای گروه همایون در این سفر حضور خواهند داشت.