گلکسی نوت 5 به همراه اس 6 اج پلاس به بازار خواهد آمد

شروع موضوع توسط Nazanin ‏20/10/15 در انجمن اخبار تکنولوژی

  1. Nazanin

    Nazanin Moderator عضو کادر مدیریت

    ارسال ها:
    16,244
    تشکر شده:
    60
    امتیاز دستاورد:
    38
    اگر سامسونگ طبق روال گذشته گوشی‌های سری نوت خود را معرفی می‌کرد، باید دو ماه دیگر نیز منتظر گلکسی نوت 5 می‌ماندیم. اما به نظر می‌رسد امسال سامسونگ قصد دارد پرچم‌دار جدید خود را زودتر از سال‌های گذشته معرفی کند.
    آن طور که به نظر می‌رسد شایعات جدید که خبر از معرفی زود هنگام گلکسی نوت 5 می‌دادند، حقیقت دارند و سامسونگ قصد دارد تا این گوشی را به همراه گلکسی اس 6 اج پلاس در روز ۲۱ مرداد ماه معرفی و روز ۳۰ مرداد روانه‌ی بازار کند.
    6361a720b4db4d1cba11730ec776607e.jpg



    همچنین به نظر می‌رسد گلکسی اس 6 اج پلاس با نام اس 6 اج+ درکنار گلکسی نوت ۵ معرفی خواهد شد. به علاوه در روز معرفی دو گوشی، سرویس Samsung Pay در فاز اول برای آمریکا معرفی خواهد شد.
    وبسایت معتبر SamMobile گزارش داده که گلکسی نوت ۵ به یک رم ۴ گیگابایتی مجهز خواهد شد. سیستم عامل اندروید با رم‌های بالاتر از دو گیگابایت عملکرد بسیار بهتری دارد و تعبیه یک رم چهارگیگابایتی در یکی از کاربردی‌ترین اسمارت‌‎فون‌های بازار، نوید اجرای بسیار روان‌تر برنامه‌ها و در نتیجه نمایشی واقعی از مفهوم مولتی‌تسکینگ را می‌دهد. سام‌موبایل در ادامه گزارش خود افزوده که نوت ۵ از شارژ وایرلس بهره خواهد برد. همچنین پشت این گوشی نیز یک پنل شیشه ای قرار خواهد گرفت که طبعا جایگزینی باتری و یا تعبیه درگاه MicroSD را غیرممکن می‌کند.
    در گزارشی دیگر گفته شده که یک دوربین جلوی ۵ مگاپیکسلی روی گوشی گلکسی نوت ۵ شرکت سامسونگ قرار گرفته است. براساس این اطلاعات، دوربین جلوی نوت ۵ همان دوربینی است که روی گوشی‌های گلکسی S6 و گلکسی S6 اج قرار گرفته است.
    همچنین در زمینه‌ی طراحی نیز در واقع نوت 5 نسخه‌ی بزرگ‌تر گلکسی اس 6 خواهد بود. البته همانند گلکسی A8 حاشیه‌های کناری بسیار کمی خواهد داشت. به نظر می‌رسد با توجه به ساختار فلز و شیشه‌ای که از نوت 5 انتظار می‌رود، کم شدن حاشیه‌ها می‌تواند باعث پایین آمدن ارگونومی گوشی شود. و البته قلم استایلوس نیز تغییراتی در طراحی به خود خواهد دید. این قلم شباهت بیشتری به قلم‌های نوشتاری واقعی داشته و رنگی مشابه رنگ گوشی خواهد داشت.
    یک دوربین جلوی ۵ مگاپیکسلی روی گوشی گلکسی نوت ۵ شرکت سامسونگ قرار گرفته است. براساس این اطلاعات، دوربین جلوی نوت ۵ همان دوربینی است که روی گوشی‌های گلکسی S6 و گلکسی S6 اج قرار گرفته است.
    در مورد گلکسی اس ۶ اج+ نیز حرف زیادی نمی‌توان زد؛ چرا که نسخه‌ی بزرگ‌تر اس 6 اج خواهد بود و در رنگ‌های مشابه نوت 6 روانه‌ی بازار خواهد شد. این گوشی هوشمند از پردازنده‌ی شش هسته‌ای اسنپدراگون ۸۰۸، حافظه‌ی داخلی ۳۲ گیگابایتی، دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسلی، دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی و باتری غیرقابل تعویض ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره خواهد برد. همچنین برخلاف شایعات گذشته، اس 6 اج+ از پردازنده‌ی اکسینوس 7420 به جای اسنپدراگون 808، در کنار ۳ گیگابایت رم بهره خواهد برد.
    اگر اطلاعات ارائه شده صحیح باشند باید منتظر یکی از بزرگ‌ترین کنفرانس‌های سامسونگ در سال‌های اخیر باشیم. یک ماه بیشتر تا زمان معرفی نوت 5 زمان نداریم و می‌توانیم انتظار منتشر شدن اخبار بیشتری در روزهای آینده داشته باشیم.