یک دکمه به گوشی خود اضافه کنید

شروع موضوع توسط Nazanin ‏20/10/15 در انجمن اخبار تکنولوژی

  1. Nazanin

    Nazanin Moderator عضو کادر مدیریت

    ارسال ها:
    16,244
    تشکر شده:
    60
    امتیاز دستاورد:
    38
    دکمه‌ی پرسی (Pressy) یک اختراع ساده، خلاقانه و بسیار کاربردی است که قابلیت‌های زیادی را برای یک گوشی اندروید به ارمغان می‌آورد.


    با ارائه این محصول و استقبال عالی سرمایه گذاران، گویا هنوز هم کسانی هستند که برتری‌های کلیدهای فیزیکی را بر صفحات لمسی فراموش نکرده‌اند.

    172831b1a2e3f371e9ed6a347c9e1839.jpg


    امروزه اکثر گوشی‌های موبایل هوشمند تنها 3 یا 4 دکمه دارند که یکی از آن‌ها دکمه‌ی پاور و دوتای دیگر دکمه‌های ولوم هستند. در برخی گوشی‌ها دکمه‌ی خانه هم در زیر صفحه‌ی نمایشگر وجود دارد. البته همه‌ی کارها را می‌توان با صفحه‌ی لمسی انجام داد ولی خیلی خوب است اگر یک دکمه‌ی اضافه وجود داشته باشد که بتوان آن را برای انجام سریع برخی کارها تنظیم کرد. مثلاً باز کردن دوربین، روشن کردن فلش، عکس گرفتن سریع، تماس با شخص خاص و … از جمله کارهایی است که می‌توان با یک دکمه‌ی اضافه انجام داد.

    این دکمه به کمک برنامه‎ای که برای آن در نظر گرفته شده، می‌تواند عملکردهای مفید و متفاوتی را به شما ارائه دهد. برای مثال کاربران می‌توانند به کمک آن فلش گوشی را روشن کنند، عکس بگیرند، با شماره‌ای بخصوص (مثلا خدمات اضطراری) را شماره گیری کنند و بسیاری دیگر از کارها که خودتان می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید برای انواع مختلف فشردن‌ها نیز کارهایی را در نظر بگیرید، مثلا برای دو بار فشردن گوشی با خانه تماس بگیرد و برای دو بار فشردن طولانی عکس بگیرد.

    طرز عملکرد این دکمه دقیقاً مشابه طرز عملکرد دکمه‌ی هدفون است که می‌تواند تماسی را قطع یا وصل کند و یا آهنگ در حال پخش را متوقف کند. به عبارتی پرسی هدفونی است که فقط یک دکمه دارد و هیچ بلندگویی به آن وصل نیست
    دکمه‌ی پرسی (Pressy) یک اختراع ساده، خلاقانه و بسیار کاربردی است که قابلیت‌های زیادی را برای یک گوشی اندروید به ارمغان می‌آورد. این دکمه داخل سوراخ هدفون قرار می‌گیرد. به همین خاطر ظاهر گوشی را خراب نمی‌کند. در رنگ‌های مختلف هم عرضه می‌شود تا بتوانید آن را با رنگ گوشی ست کنید.

    کافی است برنامه‌ی مربوطه را بر روی گوشی نصب کنید تا بتوانید از قابلیت‌های مختلف آن بهره ببرید. به صورت پیش‌فرض سه عملکرد برای پرسی تنظیم شده است. اگر یک بار آن را فشار دهید، چراغ فلش را روشن می‌کند. اگر کمی آن را نگه‌دارید، گوشی را به حالت بی‌صدا می‌برد یا از این حالت خارج می‌کند. اگر دو بار فشار دهید عکس می‌گیرد.

    9528b079a94da4c12908cf8eee649590.jpg


    طرز عملکرد این دکمه دقیقاً مشابه طرز عملکرد دکمه‌ی هدفون است که می‌تواند تماسی را قطع یا وصل کند و یا آهنگ در حال پخش را متوقف کند. به عبارتی پرسی هدفونی است که فقط یک دکمه دارد و هیچ بلندگویی به آن وصل نیست.

    برنامه «پرسی» در گوشه ای از سیستم عامل به انتظار می‌نشیند تا صدایی از جک هدفون گوشی شما به گوش برسد و هر کاری را که شما دوست دارید به سرعت هر چه تمام تر انجام دهد.





    eaf4c750026d76f6a16f6303e63a3d2a.jpg


    بخش مهم دیگری از این پروژه APIهای آن است که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد، تا برنامه‌های خود را به کمک این دکمه پربارتر کنند. برای مثال توسعه دهندگان بازی‌ها می‌توانند از این دکمه برای اجرای فرمان‌ها استفاده کنند. این برنامه در اندروید نسخه 2.3 و نسخه‌های جدیدتر کار می‌کند. متاسفانه این ابزار بر روی iOS کار نمی‌کند، سازندگان برنامه علت عدم عرضه را محدودیت‌های بیش از حد APIهای iOS می‌دانند. البته این تیم ابراز امیدواری کرده‌اند که به زودی برنامه ای برای iOS‌های جیلبریک شده عرضه کند.

    ایده‌ی پرسی توانسته توسط وب‌سایت Kickstarter بودجه‌ی مورد نیازش را برای تولید انبوه جمع‌آوری کند و اکنون به قیمت $27 توسط وب‌سایت Pressy‌‌ پیش‌فروش می‌شود.