گوگل اینجا، آنجا، همه‌جا!

شروع موضوع توسط Nazanin ‏20/10/15 در انجمن اخبار تکنولوژی

  1. Nazanin

    Nazanin Moderator عضو کادر مدیریت

    ارسال ها:
    16,244
    تشکر شده:
    60
    امتیاز دستاورد:
    38
    گوگل در یک بیانیه مطبوعاتی رسما تایید نمود که کمپانی نوپا اما محبوب Nest را با پرداخت 3.2 میلیارد دلار تصاحب کرده است. Nest در زمینه تولید ترموستات‌های هوشمند و زنگ خطرهای قابل کنترل فعال بوده و بنیان‌گذار آن پدر آیپاد یعنی تونی فادل است.


    به این ترتیب حالا کارمند قبلی شرکت اپل، یکی از کارمندان شرکت گوگل شده است. در بیانیه گوگل در این مورد آمده است که تونی فادل از این به بعد به عنوان کارمند گوگل و عضو هیات‌مدیره Nest فعالیت خواهد کرد و مانند گذشته مدیریت امور این بخش را به عهده دارد.

    c8aa70fd2d4a225bd3a67fe086f094a9.jpg


    لری پیج، مدیرعامل گوگل در این باره گفت:

    تونی فادل و مت راجرز، تیم فوق العاده خوبی را شکل داده‌اند. ما هیجان زده هستیم که آن‌ها را به عنوان عضوی از خانواده گوگل در کنار خود داشته باشیم. آن‌ها محصولی شگفت‌انگیزی را تولید کرده‌اند که همین الان می‌توانید آن را خریداری کنید، ترموستاتی که می‌تواند در مصرف انرژی صرفه جویی کند یا زنگ خطری که می‌تواند دود و آتش را تشخیص دهد و خانواده شما را ایمن نگاه دارد. ما هیجان زده هستیم تا تجربه بی‌نظیری را به خانه مردم بیشتر در کشورهای مختلف جهان بیاوریم.



    فادل نیز در این باره اظهار نظر کرده است:

    از اینکه به گوگل پیوسته‌ایم بسیار هیجان زده هستیم. با حمایت گوگل، نست جایگاه بهتری برای ارائه محصولات ساده اما کارآمد خواهد داشت، تا زندگی در خانه‌ها را آسان‌تر کند و تاثیر مثبتی را در جهان ایفا نماید.

    این در حالی است که در ماه گذشته خبرهایی منتشر شد که نشان می‌دادند، گوگل در حال آزمایش ترموستات‌های هوشمند ساخت خودش است که شباهت زیادی به ترموستات‌های شرکت Nest دارند.

    حتی شایعات و خبرهای دیگری هم در این باره منتشر شد که نشان می‌داد گوگل یک اپلیکیشن مرتبط با این ترموستات‌ها را با نام EnergySense به‌زودی به بازار عرضه می‌کند. حالا اما شرکت گوگل به صورت رسمی شرکت Nest را خریده و در اختیار گرفته است تا جهش بزرگی به سمت بازار سیستم‌های خانگی هوشمند داشته باشد.

    گوگل با تصاحب شرکت Nest تلاش می‌کند تا در سیستم‌های خانگی هوشمند حضور پر رنگی داشته باشد؛ چیزی که بسیاری از شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی این روزها به دنبال آن هستند
    بد نیست بدانید که گوگل قبلا از طریق بازوی سرمایه‌گذاری خودش یعنی Google Ventures، در شرکت Nest سرمایه‌گذاری کرده بود. حالا اما این خرید به معنای آن است که Nest به صورت رسمی بخشی از شرکت گوگل خواهد شد. گوگل در بیانیه‌ای به دنبال این اتفاق اعلام کرده است که Nest همچنان به فعالیت مستقل خودش با همین برند ادامه خواهد داد و تونی فادل هم فعالیتش به عنوان مدیر این مجموعه را ادامه می‌دهد.



    دیدگاه‌های مشترک
    گوگل با تصاحب شرکت Nest تلاش می‌کند تا در سیستم‌های خانگی هوشمند حضور پر رنگی داشته باشد؛ چیزی که بسیاری از شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی این روزها به دنبال آن هستند و در نمایشگاه CES امسال هم محصولات متنوعی را در این زمینه معرفی کردند. حالا برای بسیاری این سوال مطرح می‌شود که چرا گوگل باید شرکت Nest را با قیمتی نسبتا گران و برابر 2/3 میلیارد دلار بخرد.

    54c1c579642b835d461f7d7096f9aaaa.jpg


    دلیل این موضوع ساده است؛ آنچه Nest انجام می‌دهد دقیقا با دیدگاه لری‌پیج برای کارکرد گوگل تطابق دارد. Nest از تکنولوژی‌های مختلف و پیچیده بهره می‌برد، تا مشکلی را که بسیاری از مردم هر روز با آن درگیر هستند، حل کند و این همان هدفی است که لری پیج دنبال می‌کند.

    او می‌خواهد از تکنولوژی‌های پیچیده و مختلف استفاده کند تا به راه حل‌های ساده برای حل مشکلات بزرگ و پیچیده برسد که یکی از آنها کنترل هوا و دمای خانه با روشی کم مصرف است.



    لری پیج این موضوع را در پاییز سال 2011 و درست چند ماه قبل از آنکه دوباره مدیرعامل گوگل بشود، مطرح کرده بود.

    به عقیده پیج، گوگل یک شرکت موتور جست‌وجوی آنلاین و یک شرکت تبلیغاتی نیست، بلکه گوگل تلاش می‌کند تا با استفاده از منابع مالی هنگفت و تخصص فنی و تکنیکی‌اش به تولید محصولاتی بپردازد که میلیاردها نفر از مردم دنیا بتوانند هر روز از آنها استفاده کنند.ورود به بازار موبایل‌های هوشمند، خودروهای بدون سرنشین و روبات‌هایی که خانه‌داری می‌کنند، همه و همه تلاش‌های گوگل برای رسیدن به این هدف بوده‌اند.