ویندوز ٩ دیگر چیست؟

شروع موضوع توسط Nazanin ‏20/10/15 در انجمن اخبار تکنولوژی

  1. Nazanin

    Nazanin Moderator عضو کادر مدیریت

    ارسال ها:
    16,244
    تشکر شده:
    60
    امتیاز دستاورد:
    38
    احتمالا تا به حال مقالاتی که درباره ویندوز ٩ موسوم به ویندوز آبی منتشر شده است را خوانده اید و اکنون با توجه به عنوان این پست متعجب شده اید که آیا این دو یکی هستند یا خیر ؟!


    7232aa98fcbcbf45fe475f7988afffb6.jpg


    در جواب باید بگوییم با توجه به مقالاتی که درباره سیستم عامل آینده مایکروسافت در اینترنت منتشر شده، این دو یکی نیستند. در حقیقت انتظار می رود که ویندوز Blue یک بروز رسانی برای ویندوز ٨ باشد که قرار است در سال جاری میلادی و ماه اگوست عرضه شود.



    شایعاتی که در یک فروم چینی زبان منتشر شده است برخی از ویژگی های ویندوز Blue را نام می برد:

    - تغییرات در رابط کاربری Metro UI و محیط دسکتاپ

    - بهبود وضعیت برنامه جستجو

    - بهینه سازی مصرف انرژی

    - اپلیکیشن های چند صفحه ای ( فقط ابزاری که نیاز دارید نمایش بیابد)

    - نسخه جدید برنامه ایمیل

    - برنامه های ارتباطی میان ویندوز با ویندوز فون WP8

    34032ef4af5b01990f29ad0e0724637c.jpg


    ویندوز Blue در واقع سرویس پکی است که به جای انتشار نسخه جدیدی از ویندوز ارایه می شود.

    در مورد ویژگی ها و قابلیت های ویندوز ٩ هنوز هیچ حرفی به میان نیامده است. اما انجمن Soft-forum مدعی است این نسخه از ویندوز در تاریخ های زیر آماده عرضه می شود:

    - ٧ ژانویه ٢٠١٤ ویندوز ٩ بتا

    - جولای ٢٠١٤ ویندوز ٩ نسخه Release Candidate

    - اکتبر ٢٠١٤ ویندوز ٩ RTM

    - نوامبر ٢٠١٤ ویندوز ٩ نسخه نهایی

    نکته نگران کننده این است که در یک مقایسه دیگر، حتی رشد گرایش به ویندوز ویستا در 2 ماه ابتدایی پس از عرضه نیز بالاتر از ویندوز ٨ قرار می گیرد و ما خوب می دانیم که ویندوز ویستا به چه سرنوشتی دچار شد
    اگر تاریخ های تعیین شده حقیقت داشته باشد، تنها بعد از دوسال و یک ماه از انتشار ویندوز ٨ نسخه جدید آن یعنی ویندوز ٩ وارد بازار می شود. به هر حال باید صبر کنیم ببینم آیا Blue به عنوان سرویس پک ویندوز ٨ در مرداد ماه عرضه می شود یا خیر، و بعد به ویندوز ٩ به عنوان یک نسخه جدید با ویژگی های نو نگاه کنیم.

    برای اطلاعات بیشتر می توانید به سایت منبع windows9info مراجعه کنید.

    25506a27bef5def00d442004dad1eac4.jpg


    ٤ ماه از عرضه ویندوز ٨ گذشته و آمارهای اخیر نشان می دهد که رشد آن از منظر «سهم بازار، گرویدن کاربران جدید و افزایش برنامه ها در فروشگاه ویندوز ٨» تقریباً در وضعیت ایست قرار دارد. در ماه گذشته میلادی ویندوز ٨ با کسب سهم ٠.٤ درصدی از بازار، سهم خود را از ٢.٢٦ به ٢.٦٧ درصد رسانید. در مقام مقایسه، ویندوز ٧ بعد از ٤ ماه، سهم چشمگیر ٩ درصدی را به خود اختصاص داده بود. نرخ رشد ٠.٤ درصدی در یک ماه فاجعه است و اگر فرض کنیم که کامپیوترهای شخصی هر ٥ سال یک بار تعویض می شوند، نرخ رشد ویندوز ٨ حتی زیر نرخ استهلاک/جایگزینی آنها قرار دارد.

    اگر ٠.٤ درصد به تنهایی بد نیست باید به کاهش ٠.١ درصدی آن در مقایسه با دو ماه قبل اشاره کنیم که نشانگر کاهش اقبال به ویندوز ٨ است. در مقابل ویندوز ٧ بعد از یک کاهش کوچک در ٢ ماه گذشته، این ماه توانست سهم خود را افزایش هم بدهد.

    9f689c5fb8bb4147c4c7f184195611d8.jpg


    رشد اندک ویندوز ٨ در فروشگاه برنامه های آن نیز نمود دارد جایی که در یک ماه گذشته تنها ٤٠٠٠ برنامه جدید به آن اضافه شده و هم اکنون تعداد کل به ٤٤.٦٥٠ برنامه رسیده. این رشد ١٠ درصدی شاید خوب به نظر برسد ولی در مقایسه با ٢ ماه قبل همچنان ثابت مانده که این نگران کننده است. با چنین سرعت رشدی تا سال ٢٠١٤ طول خواهد کشید تا عدد مذکور به ١٠٠,٠٠٠ برنامه برسد. در کنار این مورد، تعداد زیاد برنامه های غیر کاربردی نیز قابل اشاره اند.

    b7ed8edd62d2824de924d43e91d0c862.jpg


    نکته نگران کننده بعدی این است که در یک مقایسه دیگر، حتی رشد گرایش به ویندوز ویستا در ٢ ماه ابتدایی پس از عرضه نیز بالاتر از ویندوز ٨ قرار می گیرد و ما خوب می دانیم که ویندوز ویستا به چه سرنوشتی دچار شد. با وجود فروش ٤٠ دلاری و با تخفیف لیسانس ویندوز ٨ برای سه ماه اول -که اکنون به ٢٠٠ دلار افزایش یافته، و نیز فروش جمعه سیاه و کریسمس، واضح است که ویندوز ٨ تا اینجای کار شکست خورده است.

    در نبود طرحی برای ارائه رایگان ویندوز ٨، کار چندانی وجود ندارد که مایکروسافت قادر به انجامش باشد به خصوص که میلیون ها کاربر و مشتری بخش تجاری، کاملاً با ویندوز ٧ خو گرفته، از آن راضی هستند و به صفحه استارت ویندوز ٨ و کاشی های رنگارنگش با دیده تردید می نگرند.

    ٤ ماه از عرضه ویندوز ٨ گذشته و آمارهای اخیر نشان می دهد که رشد آن از منظر «سهم بازار، گرویدن کاربران جدید و افزایش برنامه ها در فروشگاه ویندوز ٨» تقریباً در وضعیت ایست قرار دارد
    حتی یکی از مدیران سامسونگ هم در خلال بحث درباره کاهش فروش کامپیوترهای شخصی و اثر آن بر روی بخش تولید حافظه سامسونگ گفت که ویندوز ٨ مانند ویندوز ویستا هیچ کمکی به بالا رفتن فروش کامپیوترهای شخصی نکرده و از این منظر، منابع سامسونگ نیز به تولید قطعه برای دستگاه های موبایل تخصیص یافته اند. این اولین بار است که یکی از شرکای مایکروسافت، ویندوز ٨ را با ویستا -نماد شکست مایکروسافت- مقایسه می کند.

    چشم انداز زمانی بدتر می شود که به یاد بیاوریم ویندوز ٨، ویندوز RT و رابط کاربری مدرن (متروی سابق) قرار بوده اسب تروای مایکروسافت برای ورود به بازار پُست پی سی باشند ولی اکنون با عدم اقبال عمومی به این پلتفرم و رابط کاربری آن، مشکلات دو چندان شده اند.

    بازار پی سی در حال انقباض است و بازار پست پی سی بر عکس در حال رشد. حال که کلید ورود مایکروسافت به این بازار جدید در داخل قفل شکسته، آینده این شرکت چه خواهد شد؟ ایا باید منتظر ظهور یک ویندوز ٧ برای این ویندوز ویستای جدید باشیم؟ آیا ویندوز بلو کارگشا خواهد بود؟