رتوش خودكار با یك كلیك

شروع موضوع توسط Nazanin ‏21/10/15 در انجمن اخبار تکنولوژی

  1. Nazanin

    Nazanin Moderator عضو کادر مدیریت

    ارسال ها:
    16,244
    تشکر شده:
    60
    امتیاز دستاورد:
    38
    نرم‌افزارها و روش‌های مختلفی برای رتوش تصاویر وجود دارد. برخی از این نرم‌افزارها ابزارهایی برای انجام خودكار مراحل رتوش دارند و برخی دیگر همچون فتوشاپ، با در اختیار گذاشتن ابزارهای مختلف، به شما این امكان را می‌دهد تا خودتان باتوجه به سلیقه‌تان رتوش مورد نظرتان را انجام دهید.


    5b0e3c6442dab01ffe854b1c4aeec292.jpg


    همچنین نرم‌افزارهای قدرتمند گرافیك همچون فتوشاپ این امكان را نیز به شما می‌دهد تا برای انجام برخی كارهای مشخص كه روی بسیاری از تصاویر قابل استفاده است، فرمان‌ها و مراحل انجام كار را به‌صورت اكشن‌های از پیش ضبط شده‌ای ذخیره كرده و در مواقع نیاز از آنها استفاده كنید تا نیازمند اجرای مجدد این مراحل به‌صورت دستی نباشید.



    همان‌طور كه می‌دانید كار كردن با نرم‌افزارهایی مثل فتوشاپ برای همه آسان نیست و بسیاری از كاربران مبتدی هم قصد دارند تصاویر پرتره‌ای (چهره‌های موجود در تصویر) را كه با دوربین دیجیتال شخصی خود تهیه ‌كنند، پیش از چاپ و حتی هنگام ذخیره‌سازی روی هارد‌دیسك كمی رتوش كنند! اگر شما هم جزو این دسته از كاربران هستید و می‌خواهید یك رتوش حرفه‌ای و بی‌دردسر را به انجام برسانید با نرم‌افزار پیشنهادی این هفته كلیك همراه باشید.

    پرتره با یك كلیك
    نرم‌افزار قدرتمند + Portrait با در اختیار داشتن مجموعه‌ای از كامل‌ترین ابزارهای رتوش و داشتن شیوه‌های رتوش از پیش طراحی شده به شما امكان می‌دهد بدون كمترین دانش از چگونگی رتوش تصاویر و بدون نیاز به صرف زمان طولانی، بهترین رتوش را روی تصاویر خود اعمال كنید.



    50c9c65c12dbdad912ee5f4e576114ab.jpg


    این نرم‌افزار مانند بسیاری از نرم‌افزارهای مخصوص این كار، ابزارهای مناسب برای رتوش را در خود جای داده است؛ از شیوه‌های رتوش خودكار از پیش طراحی شده پشتیبانی می‌كند و یك مزیت دیگر آن نیز قابلیت مشخص كردن هریك از نواحی صورت برای رتوش مجزای آن قسمت باتوجه به نوع آن است.

    به‌عنوان مثال اجرای عملیات رتوش روی لب‌ها، دندان‌ها، ابرو، چشم و... توسط این نرم‌افزار دارای روش‌های مختلفی است كه همگی توسط برنامه به‌طور هوشمندانه تشخیص داده شده و روش اختصاصی برای هربخش مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    رتوش همزمان
    یكی از مهم‌ترین موارد قابل توجه در انجام كارهای حرفه‌ای، سرعت انجام آن كار است! به‌نظر شما رتوش تصاویر با استفاده از نرم‌افزاری همچون فتوشاپ به چه ‌مقدار زمان نیاز دارد؟ اگر شما را یك كاربر فوق حرفه‌ای در نظر بگیریم و قادر باشید در كمتر از یك دقیقه تصویر موردنظرتان را فراخوانی كرده، آن را رتوش كنید و نتیجه را روی هارد‌دیسك ذخیره كنید، برای رتوش صد تصویر به صد دقیقه زمان نیازخواهید داشت! نرم‌افزار قدرتمند + Portrait با اهمیت فراوانی كه برای زمان قائل است، این امكان را برای شما فراهم می‌كند تا این كار را در مدت یك دقیقه‌ برای كل صد تصویر به‌انجام برسانید.

    نرم‌افزار قدرتمند + Portrait با در اختیار داشتن مجموعه‌ای از كامل‌ترین ابزارهای رتوش و داشتن شیوه‌های رتوش از پیش طراحی شده به شما امكان می‌دهد بدون كمترین دانش از چگونگی رتوش تصاویر و بدون نیاز به صرف زمان طولانی، بهترین رتوش را روی تصاویر خود اعمال كنید
    رتوش خودكار تعداد زیادی از تصاویر به‌صورت همزمان، پشتیبانی از فرمت‌های ورودی JPG و TIFF با حداقل اندازه تصویر 480 در 480 پیكسل و حداكثر اندازه 8000 در 8000 پیكسل، ذخیره خودكار تصاویر رتوش شده روی هارد‌دیسك با امكان فیلتر كردن تصاویر دارای رتوش نامناسب و پشتیبانی از قابلیت تعیین كیفیت فایل نهایی برای ذخیره‌سازی روی ‌هارددیسك در یك مرحله برای همه تصاویر، از جمله امكانات این بخش به‌شمار می‌رود.

    رتوش هوشمندانه
    برای بسیاری از كاربران مبتدی، رتوش كردن به‌معنای اصلاح رنگ پوست و ازبین بردن لكه‌های موجود روی صورت است؛ در صورتی‌كه از نگاه یك كاربر حرفه‌ای، رتوش كردن دارای پیچیدگی‌های بسیاری است و تمامی اجزای صورت اعم از بینی، لب، گوش، چشم، پوست و حتی مو را شامل می‌شود.

    fe37771f5fd62dc11f091c936c7305c5.jpg


    این نرم‌افزار نیز همچون یك كاربر حرفه‌ای عمل كرده و با استفاده از فناوری‌های منحصربه‌فرد خود قادر است كاملا هوشمندانه تا 20 چهره مختلف را روی عكس‌های شما شناسایی كرده سپس اجزای مختلف در هرچهره را تشخیص داده و روی هربخش با استفاده از ابزارها و روش‌های رتوش مخصوص به آن بخش، عملیات رتوش را به اجرا درآورد.

    حذف لكه‌های آشكار روی پوست، اصلاح توازن رنگ، كاهش چین و چروك‌ها از جمله اصلاحاتی است كه این نرم‌افزار انجام می‌دهد. همچنین با این نرم‌افزار شما می‌توانید درصورت نیاز به اعمال تغییر درهریك از اجزای صورت نیز بپردازید. این تغییرات می‌تواند برداشتن یا گذاشتن گونه، كوچك‌كردن بینی و... باشد.

    سفارشی كردن فرمان‌های از پیش طراحی شده برای كنترل بیشتر روی اجزای تصویر همچون تركیب رنگ‌ها، اصلاح مژه‌ها و...، انجام امور مختلفی همچون درشت كردن چشم‌ها و سفید كردن دندان‌ها با ظرافت و دقت بسیار زیاد و ذخیره‌سازی فرمان‌های سفارشی شده برای استفاده به‌صورت خودكار و با یك كلیك از امكانات این بخش به‌شمار می‌رود.

    همه برای همه
    همان‌طور كه پیشتر به آن اشاره كردیم، این نرم‌افزار شیوه‌های رتوش از پیش طراحی شده‌ای را برای اجزای مختلف صورت در خود جای داده است كه می‌توانید به‌طور جداگانه از آنها استفاده كرده یا یكی از آنها را روی مجموعه‌ای از تصاویر موردنظر خود اعمال كنید.

    حذف لكه‌های آشكار روی پوست، اصلاح توازن رنگ، كاهش چین و چروك‌ها از جمله اصلاحاتی است كه این نرم‌افزار انجام می‌دهد. همچنین با این نرم‌افزار شما می‌توانید درصورت نیاز به اعمال تغییر درهریك از اجزای صورت نیز بپردازید
    از دیگر قابلیت‌هایی كه این برنامه در اختیار شما قرار می‌دهد امكان استفاده از چند شیوه رتوش به‌طور همزمان روی یك یا چند عكس است.

    به این ترتیب می‌توانید با یك كلیك اجزای مختلف یك عكس را در عملیات رتوش شركت دهید یا تمامی عكس‌هایتان را در یك مرحله با همه شیوه‌های موردنظر رتوش كنید.

    نرم‌افزار فوق در نسخه‌های سیستم‌عامل ویندوز اعم از ویندوز اكس‌پی، ویستا، هفت و هشت قابل استفاده است.