چاپ شده‌اش را ببینید، اما چاپ نكنید

شروع موضوع توسط Nazanin ‏21/10/15 در انجمن اخبار تکنولوژی

  1. Nazanin

    Nazanin Moderator عضو کادر مدیریت

    ارسال ها:
    16,244
    تشکر شده:
    60
    امتیاز دستاورد:
    38
    در دنیای دیجیتال امروزی هرچند تلاش كنیم و به سمت استفاده از ابزارهای الكترونیك و روش‌های جایگزین در مصرف كاغذ برویم، باز هم یكی از مهم‌ترین نیازهای كاربران استفاده از كاغذ و نیز چاپ روی آن است!


    چاپ روی كاغذ از متداول‌ترین كارهایی است كه توسط بسیاری از كاربران خانگی و اداری توسط چاپگرهای كوچك و بزرگ انجام می‌شود و در موارد بسیاری به‌دلیل بروز مشكلاتی جزئی، به چاپ مجدد منجر می‌شود. اگر تعداد چاپ‌های مجددی را كه به ‌این دلایل در سراسر دنیا تكرار می‌شود شمارش كنیم، به عدد بسیار بزرگی خواهیم رسید كه نشان‌‌دهنده میزان وقت اتلاف شده توسط كاربران، تونرهای چاپگر هدر شده و كاغذهایی است كه بیهوده باطل شده ‌است و در نهایت نیز درختانی كه بی‌دلیل قطع می‌شوند و با اشتباهاتی بسیار كوچك، محیط‌زیست پیرامونمان تخریب می‌شود.

    32a73b0797561ff8fe02225e4d56998b.jpg


    اولین چاپگر
    نرم‌افزار قدرتمند PriPrinter ابزاری مناسب و ایده‌آل برای چاپ انواع تصاویر، كتاب، پوستر در حالت‌های مختلف اعم از چاپ دوطرفه، چاپ با بزرگنمایی و كوچك‌نمایی و... است. نرم‌افزار فوق همچون یك چاپگر مجازی و یك پیش‌نمایش‌دهنده از اطلاعات چاپی است كه شما را قادر می‌سازد بزرگ‌ترین و پیچیده‌ترین كارهای چاپی را براحتی و بدون خطا ‌انجام دهید. به ‌كمك این نرم‌افزار می‌توانید چند صفحه را در یك صفحه قرار دهید، یا حتی پیش از عملیات چاپ، صفحات خالی را از میان صفحات خود حذف كرده و به اصلاح اشكالات تایپی نیز بپردازید.

    اعمال تغییرات در چیدمان صفحات، تغییر فاصله صفحات از لبه كاغذ، مشاهده پیش‌نمایش در حالت كاملا سه‌بعدی و ذخیره تنظیمات هریك از انواع چاپ برای استفاده در زمان‌های آتی، از دیگر امكاناتی است كه به كمك این نرم‌افزار در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

    محیط كاربری فوق‌العاده
    به‌كارگیری هر نرم‌افزار جدیدی، نیازمند یادگیری روش كار با آن است؛ اما وقتی روش كار با یك نرم‌افزار، مشابه نرم‌افزارهای معروف و مطرح دنیا باشد، كار كردن با آن چندان سخت نیست و می‌توانید پس از نصب براحتی از آن استفاده كنید. این نرم‌افزار از جمله نرم‌افزارهایی است كه با بهره‌مندی از ریبون بسیار زیبا و مناسب همچون مجموعه نرم‌افزاری آفیس، شما را قادر می‌سازد به همه بخش‌ها و امكانات نرم‌افزار دسترسی داشته باشید و به استفاده از آن بپردازید.

    نرم‌افزار قدرتمند PriPrinter ابزاری مناسب و ایده‌آل برای چاپ انواع تصاویر، كتاب، پوستر در حالت‌های مختلف اعم از چاپ دوطرفه، چاپ با بزرگنمایی و كوچك‌نمایی و... است
    پیش‌نمایش
    همان‌طور كه گفتیم مهم‌ترین قابلیت این نرم‌افزار، ایجاد پیش‌نمایشی از نسخه چاپی اطلاعات مورد نظر شما بدون نیاز به چاپ آنها روی كاغذ و همچنین برخورداری از ابزار ارائه پیش‌نمایش به‌صورت كاملا سه‌بعدی، تمام صفحه و مجهز به ابزارها و خط‌كش‌های اندازه‌گیری بسیار دقیق است.

    پیش‌نمایش سه‌بعدی: شاید در ابتدا این قابلیت چندان مهم به ‌نظر نرسد، اما وقتی به خطاهای رایج كاربران نگاه كنید متوجه می‌شوید علت بسیاری از این خطاها در این است كه كاربران مجبورند یك‌بار نسخه‌ای از اطلاعات را چاپ كرده سپس به رفع خطاهای موجود بپردازند. این مشكل با ارائه پیش‌نمایش سه‌بعدی در این نرم‌افزار كاملا حل شده است و می‌توانید بسادگی هنگام اجرای عملیات چاپ به‌‌صورت كتاب، مجله، چند صفحه در یك صفحه و... پیش‌نمایشی از خاتمه عملیات چاپ را مشاهده كرده و در صورت درست بودن همه تنظیمات، نسبت به چاپ روی كاغذ اقدام كنید. تغییر چیدمان صفحات در كتاب یا مجله، تغییر فاصله اطلاعات از لبه‌های كاغذ، اختصاص فضا به محل منگنه شدن صفحات و... از جمله كارهایی است كه شاید فراموش كرده باشید و هنگام مشاهده پیش‌نمایش سه‌بعدی می‌توانید آنها را رفع كنید.

    6abf6f19047188f23a8ce52812e00c28.jpg


    مشاهده تمام صفحه:
    مشاهده صفحات در حالت تمام صفحه‌ نیز از جمله امكاناتی است كه در بخش پیش‌نمایش در اختیار شما قرار خواهد گرفت. برای انجام این كار نیز ‌باید گزینه Full Screen را كلیك كرده یا كلید F11 از روی صفحه‌كلید را فشار دهید.

    اندازه‌گیری: پشتیبانی از خط‌كش‌های افقی و عمودی این امكان را به ‌شما می‌دهد تا براحتی موقعیت هر موضوع در صفحه را مشخص و فاصله آنها را از لبه كاغذ اندازه‌گیری كنید.



    شفافیت، بزرگنمایی و اطلاعات اضافه: اگر قصد دارید صفحه كاغذ را آنقدر شفاف كنید كه تمامی تصاویر و موضوعات گرافیكی خودشان را نشان دهند می‌توانید از حالت Transparent كمك بگیرید. همچنین اگر بخواهید محتوای موجود در صفحات را با بزرگنمایی بیشتری مشاهده كنید می‌توانید با استفاده از ابزار Loupe این بزرگنمایی را از 10 تا 6000 درصد به ‌انجام برسانید! در نهایت می‌توانید اطلاعات كاملی از فونت‌های استفاده شده هنگام عملیات چاپ و تصاویری را كه حین این عملیات به چاپ رسیده‌ است مشاهده كنید.

    مهم‌ترین قابلیت این نرم‌افزار، ایجاد پیش‌نمایشی از نسخه چاپی اطلاعات مورد نظر شما بدون نیاز به چاپ آنها روی كاغذ و همچنین برخورداری از ابزار ارائه پیش‌نمایش به‌صورت كاملا سه‌بعدی، تمام صفحه و مجهز به ابزارها و خط‌كش‌های اندازه‌گیری بسیار دقیق است
    چاپ كتاب و پوستر
    اگر كاربر حرفه‌ای باشید و چاپگرتان نیز مجهز به چاپ دوطرفه باشد، به ‌احتمال زیاد می‌توانید محتوای مورد نظرتان را به ‌صورت كتاب چاپ كنید. اما وقتی همین كار را از یك كاربر مبتدی بخواهید، مطمئنا با مشكلات زیادی مواجه خواهید شد؛ چراكه چاپ به ‌صورت كتاب علاوه بر مهارت، نیازمند ترفندهای خاص خودش است، بویژه زمانی كه چاپگرتان نیز مجهز به چاپ دوطرفه نباشد و بخواهید این كار را به‌صورت دستی ‌انجام دهید. نرم‌افزار priPrinter برای رفع این مشكل نیز راه‌حل بسیار خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهد. قابلیت چاپ به‌صورت كتاب (booklet) به شما این امكان را می‌دهد تا براحتی با یك كلیك ماوس، اطلاعات خود را به صورت یك كتاب مشاهده كرده و پس از اعمال تغییرات مورد نظرتان همچون فاصله از داخل، فاصله از لبه‌های كاغذ، مشخص كردن تعداد صفحات در هر صفحه و... نسبت به چاپ نهایی اقدام كنید.

    2ea5fb6f2f5c17469744c62fc59156c9.jpg


    از امكانات مهم این بخش می‌توان به ارائه پیش‌نمایش از كتاب چاپی در دو حالت افقی و عمودی اشاره كرد. از دیگر امكانات منحصر‌به‌فردی كه توسط نرم‌افزارهای بسیار اندكی پشتیبانی می‌شود، ایجاد زیر كتابچه (Sub booklet) است. با استفاده از این قابلیت می‌توانید یك كتاب 2000 صفحه‌ای را به یكصد كتابچه 20 صفحه‌ای تبدیل كرده و با كنار هم قرار دادن و دوخت این كتابچه‌ها به یكدیگر، صحافی بسیار مناسبی را برای كتابتان انجام دهید.

    چاپ پوستر در اندازه‌های بسیار بزرگ در صورتی توسط چاپگرهای خانگی و كوچك قابل اجراست كه از نرم‌افزارهایی همچون priPrinter كمك بگیرید.

    این نرم‌افزار تمامی ابزارهای لازم برای چاپ پوستر در اندازه‌های بسیار بزرگ را در اختیار شما قرار می‌دهد، كه می‌توانید با یك چاپگر كه حداكثر اندازه كاغذ A4 را پشتیبانی می‌كند، پوسترهایی در اندازه‌های بیش از 2أ—2 متر را نیز به چاپ برسانید. به ‌كمك این برنامه به تعداد صفحات مورد نظر برای چاپ پوستر شما، كاغذها كنار یكدیگر قرار می‌گیرد و هر بخش از پوستر شما روی كاغذ مورد نظر چاپ می‌شود. در نهایت نیز با ارائه آموزش‌های لازم توسط نرم‌افزار می‌توانید تمامی كاغذها را به یكدیگر چسبانده و پوستر دلخواهتان را در اندازه واقعی مشاهده كنید.

    صفحه‌بندی، چاپ و...
    از دیگر امكانات این نرم‌افزار، پشتیبانی از همه ابزارهای لازم برای انجام هرگونه صفحه‌بندی از محتوای مورد چاپ است. تغییر در چیدمان صفحات، تغییر اندازه صفحات، قراردادن بی‌نهایت صفحه در یك صفحه، مشخص كردن فاصله محتوا از لبه‌های داخلی و بیرونی كاغذ، تغییر اندازه خودكار یا دستی محتوا برای قرارگیری در صفحات، تعریف تنظیمات دلخواه و ذخیره آنها برای استفاده در زمان‌های آتی، استفاده از فرم‌ها و قالب‌های پیش‌ساخته طبق استانداردهای جهانی و بسیاری از امكانات دیگر در بخش صفحه‌بندی به كار گرفته شده است. پشتیبانی از حالت‌های چاپ مختلف اعم از چاپ خودكار دوطرفه، چاپ دستی دوطرفه به همراه ارائه آموزش چگونگی چرخش صفحه به‌صورت انیمیشن سه‌بعدی، چاپ به‌صورت صرفه‌جویی در مصرف تونر، كنترل روی میزان شفافیت و كنتراست، چاپ در فرمت‌های مختلف تصاویر و... نیز از دیگر امكانات بخش چاپ به‌شمار می‌رود.

    af8c78bb0f7b8025ca005f26328e2d45.jpg


    متاسفانه باتوجه به امكانات بی‌شمار این نرم‌افزار و محدودیت حجم این مقاله نمی‌توانیم تمامی قابلیت‌هایی را كه توسط این برنامه در اختیار شما قرار می‌گیرد شرح دهیم و تنها به ارائه برخی از مهم‌ترین این قابلیت‌ها پرداخته‌ایم:

    ** اضافه كردن نشان‌های آبكی با كنترل بسیار كامل روی فونت، رنگ و اندازه آنها

    **ایجاد نسخه PDF از محتوای مورد نظر شما با یك كلیك و با حفظ تمامی تنظیمات مشخص شده در بخش صفحه‌بندی

    ** پشتیبانی از ابزارهای نشانه‌گذاری متون، مخفی كردن اطلاعات محرمانه، اصلاح اشتباهات و اشكالات تایپی، جستجو و جایگزینی و...

    ** ارائه گزارش فهرست فایل‌های چاپ شده

    ** پشتیبانی از اسكریپت‌های برنامه‌نویسی به منظور اجرای خودكار كارهای تكراری و بسیاری از امكانات دیگر كه تنها با دانلود و استفاده از نرم‌افزار می‌توانید آنها را كشف كنید!

    این نرم‌افزار در كلیه نسخه‌های 32 و 64 بیت سیستم‌عامل ویندوز قابل نصب و استفاده است و از Unicode و محیط كاربری به زبان‌های مختلف بخصوص زبان فارسی پشتیبانی می‌كند.