پنج نکته برای انتخاب نام دامنه مناسب

شروع موضوع توسط Nazanin ‏21/10/15 در انجمن اخبار تکنولوژی

  1. Nazanin

    Nazanin Moderator عضو کادر مدیریت

    ارسال ها:
    16,244
    تشکر شده:
    60
    امتیاز دستاورد:
    38
    انتخاب نام دامنه برای وب‌سایت شرکت‌ تقریبا به اندازه انتخاب نام شرکت مهم است. در این دنیای اشباع شده از تکنولوژی، احتمال این که مردم از طرق آنلاین با تجارت و شرکت شما آشنا شوند، بیشتر و بیشتر می‌شود.





    وقتی شما در نام دامنه‌تان از خطوط فاصله استفاده کنید، با چند مشکل بالقوه مواجه می‌شوید. اولین مشکل آن است که بسیاری از افراد فراموش می‌کنند که از خط فاصله استفاده نمایند. فرض کنیم نام دامنه‌تان به صورت «we-sell-used-shoes.com» باشد. 5 نکته‌ای که در این مطلب به شما معرفی می‌کنیم شما را در انتخاب یک نام مناسب برای دامنه‌ وب‌سایت‌تان راهنمایی می‌کنند.

    نام دامنه‌تان باید با نام کمپانی یکی باشد
    با وجود آن که این موضوع بسیار بدیهی به نظر می‌رسد اما بسیاری از شرکت‌ها در همین انتخاب ساده نیز اشتباه می‌کنند. نام دامنه شما، بر روی برند و نام تجاری کمپانی‌تان تاثیر می‌گذارد.

    3fdf6e4271a18359ea2e5eb08f90b50e.jpg


    انجام این کار، یعنی هم‌نام بودن نام شرکت با نام دامنه، شناسایی نام تجاری شما را برای مشتریان راحت‌تر می‌کند. به عنوان مثال اگر نام کسب و کاری که راه انداخته‌اید «Bob's Pizza Shop» است، سعی کنید که دامنه bobspizzashop.com را تصاحب نمایید. ساده‌ترین راه برای مطلع شدن از این موضوع که آیا نام وب‌سایت مورد نظر شما قبلا توسط دیگران تصاحب شده یا خیر، آن است که آدرس آن را در نوار URL مرورگرتان تایپ کرده و دکمه Enter را بفشارید. اما در برخی از شرایط نام دامنه از قبل ثبت شده ولی هنوز هیچ صفحه‌ای برروی آن بارگذاری نشده است برای اطلاع یافتن از آزاد بودن دامنه مورد نظر خود به این آدرس مراجعه کنید.

    از خطوط فاصله استفاده نکنید
    گاهی اوقات دامنه مورد نظر شما قبلا تصاحب شده و این موضوع در بسیاری مواقع طبیعی است. اما این موضوع به معنای چراغ سبزی برای به‌کارگیری هر نوع خلاقیتی در انتخاب نام دامنه نیست. یادتان باشد که یکی از قوانین اساسی در تبلیغات این است: «سادگی بهترین چیز است».

    هم‌نام بودن نام شرکت با نام دامنه، شناسایی نام تجاری شما را برای مشتریان راحت‌تر می‌کند. به عنوان مثال اگر نام کسب و کاری که راه انداخته‌اید «Bob's Pizza Shop» است، سعی کنید که دامنه bobspizzashop.com را تصاحب نمایید
    وقتی شما در نام دامنه‌تان از خطوط فاصله استفاده کنید، با چند مشکل بالقوه مواجه می‌شوید. اولین مشکل آن است که بسیاری از افراد فراموش می‌کنند که از خط فاصله استفاده نمایند. فرض کنیم نام دامنه‌تان به صورت «we-sell-used-shoes.com» باشد. شاید فکر کنید انتخاب چنین اسمی جالب و هیجان‌انگیز است، ولی بخش عمده‌ای از مردم که درباره وب‌سایت شما چیزی شنیده‌اند، برای رسیدن به سایت شما، wesellusedshoes.com را وارد خواهند کرد.

    com. شناخته‌شده‌ترین پسوند آدرس وب در اینترنت است. اگر به سمت پسوندهای net. یا org. بروید، باز هم بخشی از مشتریان ابتدا به دنبال آدرس com. نام دامنه شما می‌روند
    اگر بر استفاده از خطوط فاصله اصرار دارید، ابتدا مطمئن شوید که یکی از رقبایتان دقیقا همین نام را بدون خطوط فاصله نداشته باشد.

    b16fa7ca83782b329be195908400ed16.jpg


    هر چه کوتاه‌تر، بهتر!
    یک نام دامنه می‌تواند تا 67 کاراکتر طول داشته باشد. این بدان معنا نیست که نام دامنه‌تان باید نزدیک به 67 کاراکتر طول داشته باشد. دوباره قانون عمومی را به یاد بیاورید: «سادگی بهترین چیز است». به نظر شما یک مشتری بیشتر تمایل دارد آدرس patrickfranciswilliamsautobodyshop.com را تایپ کند، یا مثلا آدرس pfwauto.com را در نوار آدرس مرورگر خود وارد نماید؟ هر چه نام دامنه‌تان طویل‌تر باشد، احتمال آن که مشتریان نام آن را به خاطر بیاورند یا بتوانند به راحتی آن را تایپ کنند، کمتر است.

    com. به net. و org. به مابقی پسوندها ارجحیت دارد
    com. شناخته‌شده‌ترین پسوند آدرس وب در اینترنت است. اگر به سمت پسوندهای net. یا org. بروید، باز هم بخشی از مشتریان ابتدا به دنبال آدرس com. نام دامنه شما می‌روند. اگر می‌توانید، پول بیشتری برای گرفتن دامنه com. پرداخت کنید. مطمئن باشید که پشیمان نخواهید شد.

    81e094fcea01385022f6862ce90997cc.jpg


    CamelCase ابزاری عالی است
    یک راه خوب برای محبوب ساختن دامنه‌تان استفاده از CamelCase است. CamelCase روش استفاده از حروف بزرگ در دامنه شما است. برای مثال،doghouse.com می‌تواند DogHouse.com باشد. بسیاری از افراد این روش را بسیار زیباتر و پسندیده‌تر می‌دانند. این بدین معناست که بهتر است در تبلیغات و مکان‌هایی که وب‌سایت خود را معرفی می‌کنید از حروف بزرگ و کوچک در کنار هم استفاده نمایید تا مخاطب بهتر آن را به خاطر بسپارد.



    به کمک این 5 نکته کاربردی، می‌توانید یک نام دامنه قدرتمند و مناسب را داشته باشید. در این کار موفق باشید.