ردپای خود را بشویید

شروع موضوع توسط Nazanin ‏21/10/15 در انجمن اخبار تکنولوژی

  1. Nazanin

    Nazanin Moderator عضو کادر مدیریت

    ارسال ها:
    16,244
    تشکر شده:
    60
    امتیاز دستاورد:
    38
    همان‌طور كه می‌دانید روز‌به‌روز برنامه‌های جدیدی در دنیای نرم‌افزارها طراحی می‌شود و به‌روزرسانی نرم‌افزارهای قبلی نیز با سرعت بیشتری صورت می‌گیرد. یكی از این گروه‌های نرم‌افزاری كه طی چند سال اخیر تغییرات زیادی را به همراه داشته است، مرورگرهای اینترنتی است.


    b0e102156e2447b659b85d019695caca.gif


    ظهور مرورگرهایی جدید همچون كروم و به‌روزرسانی امكانات موجود در تمامی موتورهای جستجو اعم از اینترنت اكسپلورر و... از جمله تغییراتی است كه در این زمینه مشاهده می‌شود. امكانات جدید و تغییرات به‌وجود آمده در این نرم‌افزارها بسیار مفید است؛ اما یكی از مشكلاتی كه برای كاربران به‌وجود آورده‌اند، نبود تسلط كامل كاربر به پاكسازی ردپاهای به‌جا مانده توسط آنهاست.



    به‌عنوان مثال در نسخه‌های قدیمی اینترنت اكسپلورر با كلیك روی دو گزینه می‌توانستید صفحات وبی را كه باز كرده بودید، به‌طور كامل پاك كنید. همچنین ردپای پنجره‌های به‌نمایش درآمده در ویندوز یا عبارات وارد شده در فرم‌های جستجو و... نیز براحتی قابل حذف بود؛ اما در نسخه‌های جدید این مرورگرها، ردپاها در چند بخش مختلف ذخیره‌شده و قابل باز‌یابی‌ است. باتوجه به امكانات جدیدی كه در سیستم‌های‌عامل‌ همچون ویندوز 7 طراحی شده است نیز گزارشی از بخش‌های مراجعه شده، نرم‌افزارهای به‌اجرا درآمده، عبارات وارد شده در فرم‌ها و... در چند بخش مختلف ذخیره می‌شود كه پاكسازی آنها بسادگی امكان‌پذیر نیست و تسلط كاربران به گزینه‌های مربوط برای عملیات پاكسازی نیز مشابه روش‌های گذشته نیست.

    در چنین شرایطی كه برای حذف صفحات مراجعه شده در هر مرورگر باید به منوی خاصی رفت و مراحل كار در هر كدام از آنها متفاوت است، یا در ویندوز كه روش پاكسازی تاریخچه عبارات وارد شده در كادر جستجو در آن ‌باید به كاربران آموزش داده شود، حفظ امنیت و حریم خصوصی افراد در معرض خطرات زیادی قرار دارد.

    در نسخه‌های جدید این مرورگرها، ردپاها در چند بخش مختلف ذخیره‌شده و قابل باز‌یابی‌ است. باتوجه به امكانات جدیدی كه در سیستم‌های‌عامل‌ همچون ویندوز 7 طراحی شده است نیز گزارشی از بخش‌های مراجعه شده، نرم‌افزارهای به‌اجرا درآمده، عبارات وارد شده در فرم‌ها و... در چند بخش مختلف ذخیره می‌شود
    باتوجه به همین مشكلات و اهمیت حریم خصوصی كاربران، این هفته قصد داریم نرم‌افزاری را به شما معرفی كنیم كه می‌تواند ردپاهای به‌جا مانده از فعالیت‌های مختلف را كه توسط نرم‌افزارهای گوناگون از جمله سیستم‌عامل و مرورگرها به ثبت می‌رسند، پاكسازی كند.

    تحت تعقیب
    نرم‌افزار قدرتمند Total Privacy شما را قادر می‌سازد با یك كلیك ساده مانع بررسی فعالیت‌های انجام شده در رایانه شوید. ردپای به‌جا مانده در كوكی‌ها، تاریخچه و فایل‌های index.dat از جمله مكان‌ها برای كسانی است كه در تعیقب كارهای شما هستند، اولین و بهترین انتخاب به‌شمار می‌رود. به كمك این نرم‌افزار هیچ‌یك از این فایل‌ها و ردپاها در اختیار تعقیب‌كنندگان شما قرار نخواهد گرفت و می‌توانید با خیال راحت عملكردتان در رایانه را پنهان كنید!

    0bbd9b76aac10f8209e78341097b3a07.gif


    به كمك نرم‌افزار فوق می‌توانید براحتی نسبت به پاكسازی تاریخچه فعالیت‌های اخیرتان اقدام كنید. همچنین این برنامه علاوه بر پاكسازی ردپاها، امكاناتی را در خود جای داده است كه به‌كمك آنها می‌توانید با بهسازی عملكرد رایانه بازدهی آن را نیز افزایش دهید.

    حذف همه فایل‌های موقت غیرضروری، حذف تمامی ركوردهای اطلاعاتی حاصل از نصب و حذف برنامه‌ها روی سیستم‌عامل و پاكسازی حافظه نهان مرورگرها اعم از اینترنت اكسپلورر، از جمله كارهایی است كه موجب می‌شود رایانه شما سریع‌تر و بدون مشكلات به عملكرد خود ادامه دهد.

    محدوده‌های وسیع
    حذف تمامی ردپاها و تاریخچه به‌جامانده از فعالیت‌های شما در ویندوز از جمله امكاناتی است كه در این نرم‌افزار مشاهده می‌شود. نرم‌افزار فوق با پشتیبانی و شناخت كامل بیش از ده‌ها قسمت متفاوت در ویندوز به شما این امكان را می‌دهد تا كنترل كاملی را روی اطلاعات ذخیره‌شده در آن داشته باشید و براحتی اطلاعات ذخیره‌شده در هر بخش را كه تمایلی به آنها ندارید، حذف كنید.

    فعالیت‌های مرورگر
    با Total Privacy می‌توانید مرورگری تمیز و پایدار در اختیار داشته باشید. این نرم‌افزار با پشتیبانی كامل از بسیاری از مرورگرهای معروف همچون اینترنت‌اكسپلورر، فایرفاكس، اپرا و... شما را قادر می‌سازد تا عملیات از بین‌بردن ردپاها در مرورگرها را بسادگی انجام دهید.

    گفت‌وگوهای آنلاین
    یكی دیگر از نرم‌افزارهایی كه پاكسازی تاریخچه در آنها برای كاربران از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، پیام‌رسان‌ها هستند. نرم‌افزار فوق با پشتیبانی از این قابلیت نیز شما را قادر می‌سازد تا همه متون رد و بدل شده در نرم‌افزارهای پیام‌رسان همچون MSN Messenger, AOL IM, ICQ و یاهو مسنجر را پاك كنید و همچنین تاریخچه فایل‌های انتقال یافته هنگام این مكالمات را نیز حذف كنید.

    پاكسازی دوره‌ای
    پروفایل‌ها از دیگر امكانات منحصر‌به‌فرد این نرم‌افزار به‌شمار می‌رود. اگر می‌خواهید بخش‌های خاصی را پاك كنید یا قصد دارید با بروز یك رخداد، عملیات پاكسازی به‌طور خودكار انجام شود، می‌توانید از پروفایل‌ها كمك بگیرید. همچنین با استفاده از پروفایل‌ها می‌توانید در بازه‌های زمانی مشخص، نسبت به حذف خودكار فعالیت‌ها اقدام كنید.

    بسته‌شدن مرورگر، روشن و حتی خاموش‌شدن رایانه، از جمله مواردی است كه می‌توانید برای اجرای خودكار پروفایل‌ها از آنها استفاده كنید.

    این نرم‌افزار با پشتیبانی بیش از ده‌ها قسمت متفاوت در ویندوز به شما این امكان را می‌دهد تا كنترل كاملی را روی اطلاعات ذخیره‌شده در آن داشته باشید و براحتی اطلاعات ذخیره‌شده در هر بخش را كه تمایلی به آنها ندارید، حذف كنید
    سفارشی‌ها
    همان‌طور كه گفتیم نرم‌افزارها و بخش‌های مختلفی در ویندوز وجود دارند كه برای حفظ حریم خصوصی كاربران ‌باید پاكسازی شوند؛ امكانات اولیه Total Privacy نیز برای پاكسازی ردپاها در سیستم‌عامل، مرورگرها و نرم‌افزارهای پیام‌رسان مناسب است. باتوجه به جامع بودن این برنامه و طراحی منحصر‌به‌فردی كه برای بسیاری از نرم‌افزارهای شناخته شده در آن صورت گرفته است، پشتیبانی از 465 پلاگین قدرتمند در این نرم‌افزار به شما این امكان را می‌دهد تا رد به‌جا مانده و ثبت شده در بسیاری از نرم‌افزارهای مختلف دیگر را نیز پاكسازی كرده و اطلاعات ذخیره شده در فایل‌ها، پوشه‌ها و رجیستری ویندوز ـ كه حاصل عملكرد این نرم‌افزارهاست ـ را نیز شست‌وشو دهید.

    پاكسازی فضاهای آزاد
    باید توجه داشته باشید كه هر فضای آزاد در هارد‌دیسك خالی نیست! به‌عبارت دیگر فضاهای آزاد در هارد‌دیسك، بخش‌هایی است كه به هیچ فایلی اختصاص ندارد و بظاهر خالی است. این فضاها می‌تواند توسط تمام یا قسمتی از فایل‌هایی كه قبلا آنها را از روی هارد‌دیسك حذف كرده‌اید، اشغال شده باشد. اطلاعات از دست رفته نیز از همین فضاهای بظاهر خالی بازیابی می‌شود. نرم‌افزار فوق قادر است این فضاهای آزاد را نیز با پاكسازی كامل به فضاهای خالی تبدیل كند و به‌شما اطمینان دهد فایل‌های حذف‌شده از روی هارد‌دیسك قابل بازیابی نخواهد بود

    نگهداری هوشمندانه كوكی‌ها
    یكی از مشكلاتی كه با پاكسازی حافظه مرورگرها مشاهده می‌شود، خالی شدن اطلاعات ذخیره شده در كوكی‌هاست. كوكی‌ها می‌توانند اطلاعات ورود به بسیاری از سایت‌ها را در خود ذخیره كنند و به‌كارگیری آنها به شما این امكان را می‌دهد تا بدون نیاز به تایپ‌كردن نام كاربری و رمز عبور خود، به سایت‌های مورد نظر وارد شوید. پاكسازی كوكی‌ها نیز موجب می‌شود نتوانید از این قابلیت استفاده لازم را ببرید و پس از هر بار پاكسازی مجبور خواهید بود اطلاعات ورود را مجددا وارد كنید. برای جلوگیری از بروز این مشكل، قابلیت نگهداری هوشمند كوكی‌ها در این نرم‌افزار طراحی شده است. به كمك این قابلیت می‌توانید فهرستی از كوكی‌های دلخواهتان را كه قصد حذف آنها را ندارید، مشخص كنید تا عملیات پاكسازی روی آنها انجام نشود و كوكی‌های دیگر از حافظه مرورگر حذف شود. همچنین این قابلیت را دارید تا برای هر مرورگر به‌طور جداگانه كوكی‌های موردنظرتان را مشخص كنید.

    فضاهای آزاد در هارد‌دیسك، بخش‌هایی است كه به هیچ فایلی اختصاص ندارد و بظاهر خالی است. این فضاها می‌تواند توسط تمام یا قسمتی از فایل‌هایی كه قبلا آنها را از روی هارد‌دیسك حذف كرده‌اید، اشغال شده باشد