فیلم زندگی صادق چوبك آماده می‌شود

شروع موضوع توسط Nazanin ‏24/10/15 در انجمن تاتر و سینما

  1. Nazanin

    Nazanin Moderator عضو کادر مدیریت

    ارسال ها:
    16,244
    تشکر شده:
    60
    امتیاز دستاورد:
    38
    7a982b5f6ffe6fde9d0a941780c9639e.jpg
    فیلم زندگی صادق چوبك - نویسنده‌ی معاصر - تا پایان امسال آماده می‌شود.

    به گفته‌ی مسؤول نشر جامه‌دران كه عهده‌دار ساخت این فیلم مستند است، تا كنون 20 مصاحبه با دوستان و كسانی كه با چوبك آشنایی داشته‌اند، انجام شده است. همچنین گروهی برای تكمیل بخش‌هایی از این فیلم به بوشهر - زادگاه این داستان‌نویس - سفر خواهند كرد.

    عكس، اسلاید، اسناد و مدارك، خاطراتی از دوستان این نویسنده در گفت‌وگو با آن‌ها، نقد و نظرات كارشناسان ادبی درباره‌ی آثار چوبك و مسائلی درباره‌ی زندگی او، از جمله مواردی هستند كه در تهیه و ساخت فیلم یادشده مورد توجه قرار خواهند گرفت.

    از سوی دیگر، به گفته‌ی محمد حاجی‌زاده، سه كتاب «انتری كه لوطی‌اش مرده بود»، «خیمه‌شب‌بازی» و «چراغ آخر» چوبك، پس از سه سال هنوز اجازه‌ی پخش ندارند.

    «مهپاره»، «تنگسیر» و «روز اول قبر» این داستان‌نویس هم چاپ‌شان تمام شده، كه ناشر گفت، با توجه به وضعیت صدور مجوز كتاب، آن‌ها را برای تجدید چاپ نخواهد فرستاد.

    «سنگ صبور» دیگر كتاب چوبك است كه همچنان اجازه‌ی انتشار ندارد.

    صادق چوبك در 1295 در بوشهر به دنیا آمد. با انتشار نخستین مجموعه داستان خود به نام «خیمه شب بازی» در 1324، در ردیف مطرح‌ترین داستان‌نویسان آن دوره قرار گرفت. آثار تالیفی بعدی او عبارتند از: مجموعه داستان‌های «انتری كه لوطیش مرده بود»، «روز اول قبر»، «چراغ آخر» و دو داستان بلند «تنگسیر» و «سنگ صبور». چوبك در سال 1353 خود را بازنشسته كرد و به انگلستان و سپس به آمریكا رفت. صادق چوبك كه او را بیش‌تر نویسنده‌ای ناتورالیست می‌شناسند، در 13 تیر 1377 در بركلی آمریكا درگذشت.