این کتاب که کودک شما را می‌خواباند!

شروع موضوع توسط Nazanin ‏3/11/15 در انجمن تربیت کودکان

  1. Nazanin

    Nazanin Moderator عضو کادر مدیریت

    ارسال ها:
    16,244
    تشکر شده:
    60
    امتیاز دستاورد:
    38
    517d34d49ba507e0129b2f208a9e81c3.jpg این ایده که کتاب باعث خوابیدن خواننده شود، برای اکثر نویسنده‌ها ترسناک است اما اکنون کتابی به بازار آمده که قول می‌دهد بچه‌ها را بخواباند.

    کتاب «خرگوشی که می‌خواست بخوابد» توسط کارل یوهان فورسن ارلین، روانشناس و زبان شناس سوئدی تهیه شده و بسیار هم پرفروش بوده است.

    از والدین هم خواسته شده که موقع خواندن کتاب، به تناوب خمیازه بکشند، روی بعضی از کلمات تاکید کنند و باصدای آرام و آهسته حرف بزنند.

    واکنش‌هایی که پدر و مادرها به این کتاب داشته‌اند نیز نشان می‌دهد، کاملاً مؤثر بوده است: «... قبلاً هم کتاب نوشته بودم ولی ایده این کتاب وقتی به ذهنم رسید که با مادرم به یک سفر طولانی می‌رفتیم و من پشت فرمان بودم. او خوابش برد و این فکر به سرم زد که چطور می‌توانم از روش‌هایم استفاده کنم تا بچه‌ها آرام شوند. وقتی توقف کردیم، همه‌اش را روی یک دستمال کاغذی نوشتم ولی ۳ سال و نیم طول کشید تا به یک داستان کامل برسم که در آن، همه تکنیک‌ها در یک مسیر درست به کار گرفته شده باشند.»

    یکی از والدین در سایت آمازون نوشته: «واقعاً زبانم بند آمده! منتظرم یکی نیشگونم بگیرد تا ببینم خوابم یا نه. زمان خوابیدن بچه‌ام از ۲، ‌۳ ساعت به ۱۲ دقیقه رسید. وسط صفحه دوم بودیم که خوابش برد.»

    این کتاب ۲۶ صفحه ای با استفاده از تکنیک‌های روانشناختی، به گونه ای طراحی و نوشته شده که کودک را با عبور از مراحل آرامش و تمرکز، می‌خواباند.