وي افزود: قصههاي كودكانه ذهن كودك را فعال كرده و تلنگري در كودك براي خلاقيت به وجود ميآورد. بنابراين بايد به ساختار و محتواي اين قصهها بيشتر توجه كرد. وي قصه را ثروتي اجتماعي و معنوي دانست كه هر جامعهاي با استعانت از آن ميتواند كودكانش را جامعهپذير، ارزشپذير و فرهنگپذير تربيت كند. وي اضافه كرد: قصه بهترين ابزار پرورش خلاقيت، رشد استعدادهاي دروني، تقويت انديشه، استحكام باورهاي ديني، قوام شخصيت و به نوعي ابزار تربيت جامع كودكان است. كردي اظهار داشت: بر اين اساس مادران و پدران، مربيان، روانشناسان و جامعهشناسان هركدام به سهم خود بايد از قصه استفادههاي متفاوتي داشته باشند. رئيس انجمن مطالعات خانواده ايران گفت: بسياري از قصههايي كه در حال حاضر در بازار ما موجود است، متعلق و متناسب با فرهنگ اصيل ايراني نيست. وي با بيان اين كه درمان يعني تغيير يك رفتار ناسالم به رفتاري سالم اظهار داشت: تبديل يك الگوي سالم به قصه ميتواند رفتار ناسالم را اصلاح كند. نقش قصه در بهداشت رواني كودك، تربيت خلاق كودكان، عواطف ديني كودكان، تقويت و پرورش هوش كودكان موضوعاتي بود كه در نخستين همايش قصه درماني و نقش آن در تربيت كودك، همزمان با راهاندازي نخستين مركز تخصصي قصه درماني كشور در دانشگاه علوم پزشكي شيراز مورد بررسي قرار گرفت.