قصه‌های کودکان، امیدوارکننده باشند

شروع موضوع توسط Nazanin ‏5/11/15 در انجمن تربیت کودکان

  1. Nazanin

    Nazanin Moderator عضو کادر مدیریت

    ارسال ها:
    16,244
    تشکر شده:
    60
    امتیاز دستاورد:
    38
    e6b4efcac51a5af2c987d5ce763e73d1.jpg

    وي افزود: قصه‌هاي كودكانه ذهن كودك را فعال كرده و تلنگري در كودك براي خلاقيت به وجود مي‌آورد. بنابراين بايد به ساختار و محتواي اين قصه‌ها بيشتر توجه كرد.


    وي قصه را ثروتي اجتماعي و معنوي دانست كه هر جامعه‌اي با استعانت از آن مي‌تواند كودكانش را جامعه‌پذير، ارزش‌پذير و فرهنگ‌پذير تربيت كند.

    وي اضافه كرد: قصه بهترين ابزار پرورش خلاقيت، رشد استعدادهاي دروني، تقويت انديشه، استحكام باورهاي ديني، قوام شخصيت و به نوعي ابزار تربيت جامع كودكان است.

    كردي اظهار داشت: بر اين اساس مادران و پدران، مربيان، روانشناسان و جامعه‌شناسان هركدام به سهم خود بايد از قصه استفاده‌هاي متفاوتي داشته باشند.

    رئيس انجمن مطالعات خانواده ايران گفت: بسياري از قصه‌هايي كه در حال حاضر در بازار ما موجود است، متعلق و متناسب با فرهنگ اصيل ايراني نيست.

    وي با بيان اين كه درمان يعني تغيير يك رفتار ناسالم به رفتاري سالم اظهار داشت: تبديل يك الگوي سالم به قصه مي‌تواند رفتار ناسالم را اصلاح كند.

    نقش قصه در بهداشت رواني كودك، تربيت خلاق كودكان، عواطف ديني كودكان، تقويت و پرورش هوش كودكان موضوعاتي بود كه در نخستين همايش قصه درماني و نقش آن در تربيت كودك، همزمان با راه‌اندازي نخستين مركز تخصصي قصه درماني كشور در دانشگاه علوم پزشكي شيراز مورد بررسي قرار گرفت.