کیک عروسی چگونه باشد

شروع موضوع توسط Nazanin ‏11/11/15 در انجمن ازدواج

  1. Nazanin

    Nazanin Moderator عضو کادر مدیریت

    ارسال ها:
    16,244
    تشکر شده:
    60
    امتیاز دستاورد:
    38
    7a5ddee576965017c452681dba8f93a6.jpg
    در صورتی که مدل خاصی را در ذهن دارید، عکس‌های شبیه به آن را بیابید یا طرح موردنظر را چاپ کنید . کیک عروسی شما باید با سلیقه خودتان انتخاب شود، اما سعی کنید مدل و رنگ آن با تزیینات داخل سالن هماهنگ باشد. برای سفارش کیک دلخواه می‌توانید از رنگ‌های به کار رفته در تزیینات جشن عروسی، سالن پذیرایی و حتی تزیینات روی لباس عروسی نیز ایده بگیرید. اگر جشن شما در یک تالار بزرگ برگزار می‌شود، بهتر است یک کیک چند طبقه به شکل گرد سفارش دهید و از قناد بخواهید که آن را با خمیر فوندانت (ترکیب پودرقند و ژلاتین) تزیین کند. اگر ذائقه‌ای شیرین دارید، کیک شکلاتی با تزییناتی از خامه کره‌ای و خرده‌های پسته، انتخاب مناسبی است.


    این نکته را در نظر بگیرید که فوندانت طعم دلچسبی ندارد. اما به دلیل این که حالتی خمیری دارد و به سادگی می‌توان آن را شکل داد، برای تزیین روی کیک از آن استفاده می‌شود. در عوض خامه کره‌ای طعم فوق‌العاده خوبی دارد، اما نمی‌توان از آن برای تزیین کیک استفاده کرد. بنابر‌این پیشنهاد می‌کنیم از قناد بخواهید که کیک شما را با هر دو نوع مواد تزیین کند تا هم ظاهری زیبا داشته و هم طعم آن دلچسب باشد.

    کیک را به یک قناد ماهر سفارش دهید
    اگر قناد ماهری را نمی‌شناسید، از مسئول تشریفات سالن پذیرایی در این‌باره سؤال کنید. قنادی را بیابید که بتواند خواسته شما را با توجه به بودجه در نظر گرفته شده برآورده سازد. برای این کار تحقیقات لازم را انجام دهید؛ مثلاً می‌توانید به سراغ دوستان و آشنایانی بروید که در مراسم عروسی آن‌ها شرکت کرده‌اید و کیک خوشمزه‌ای خورده‌اید. هنگام سفارش کیک حتماً شماره تماس فروشنده، تاریخ عروسی، محل تحویل، هزینه تحویل، قیمت نهایی، ویژگی‌ها، مدل و طعم کیک را در قرارداد ذکر کنید و نحوه فسخ قرارداد و استرداد مبالغ پرداختی را در متن قرارداد مشخص کنید.

    تزیینات خاص به کار ببرید

    کیک عروسی خود را به چشم یک اثر هنری بزرگ ببینید. هرگز از یک ماکت معمولی و تکراری عروس و داماد برای تزیین روی کیک استفاده کنید. کمی خلاقیت داشته باشید و برای تزیین روی کیک به زمان، محل و فضای برگزاری جشن توجه کنید. برای مثال اگر می‌خواهید عروسی خود را کنار ساحل برگزار کنید می‌توانید از یک شاخه خوشه‌ای مرجان برای تزیین روی کیک استفاده کنید یا اینکه در فصل زمستان فوندانت را به شکل کریستال‌های برف درآورده و کیک را با آن تزیین کنید یا با استفاده از خامه رنگی روی کیک ماکت یک آبشار را درست کنید. اگرهیچ ایده‌ای برای این کار ندارید بهتر است را روی انتخاب مدل کیک تمرکز کنید و اصلاً چیزی روی آن نگذارید. بعضی از مدل‌های کیک، بدون تزیینات اضافی فوق العاده به نظر می‌رسند.

    همیشه، طرح‌های ساده زیباتر هستند
    روی کیک را با تزیینات مختلف شلوغ نکنید؛ گل و تزیینات دیگر کیک را زیباتر می‌کنند، اما در استفاده از این تزیینات باید اعتدال را رعایت کنید تا کیک نمای اصلی خود را حفظ کند. اگر از گل‌های تازه برای تزیین روی کیک استفاده می‌کنید بهتر است به سراغ گل رز، کوکب یا شیپوری بروید که فضای صمیمانه‌تر و رومانتیک‌تری را ایجاد می‌کنند و نسبت به سایر گل‌ها ماندگاری بیشتری دارند. به این ترتیب گل‌ها تا پایان مراسم زیبایی و شادابی خود را حفظ می‌کنند.

    کیکی با طعم متفاوت انتخاب کنید

    نحوه پخت و افزودنی‌های کیک، طعم آن مشخص می‌کنند. اگر مایلید کیک شما متفاوت باشد، استفاده از شکلات و وانیل صرفنظر کنید و از قناد بخواهید از میوه‌ها و طعم‌های متفاوت استفاده کند. برای این کار می‌توانید مواد خوراکی مختلف، از ماسکارپون (نوعی پنیر خامه‌ای ایتالیایی) و توت سیاه گرفته تا انواع مارمالاد و خامه را به کار بگیرید. حتی می توانید مزه‌ کیک را به تناسب فصل و محل برگزاری مراسم انتخاب کنید. مثلاً برای مجالسی که در فصل زمستان برگزار می‌شوند بهتر است از کیک‌های فشرده با تزیین شکلات همراه مغز قهوه موکا و بادام سوخته استفاده کنید. در فصل تابستان می‌توانید از کیک‌های اسفنجی سبک با برش‌های میوه و مارمالاد استفاده کنید و روی آن را با خامه سبک تزیین کنید.

    از رنگ‌های خوراکی استفاده کنید

    مطمئناً مایلید رنگ کیک عروسی‌تان با رنگبندی و فضای جشن هماهنگی و همخوانی داشته باشد؛ اما این موضوع را به خاطر داشته باشید که میهمانان کیک عروسی را بر خلاف تزیینات سالن عروسی، میل می‌کنند! بنابراین، از قناد بخواهید که کیک شما را با استفاده از رنگ‌های خوراکی و مورد تایید اداره بهداشت تزیین کند. البته در این صورت دامنه رنگ‌های انتخابی برای کیک محدودتر می‌شود، اما با استفاده از میوه‌های برش‌خورده و روبان‌های رنگی می‌توانید این مشکل را رفع کنید.

    کیک عروسی را به نام خود بزنید!

    آسان‌ترین راه برای این کار، نوشتن نام شما و همسرتان به شکلی زیبا روی کیک است. برای این کار می‌توانید از قناد بخواهید که نام شما را با استفاده از خامه کره‌ای روی یکی از طبقات کیک بنویسد یا آن را روی قطعه‌ای شکلات حک کرده و روی کیک قرار دهد.

    کیک را زودتر سفارش دهید

    در صورتی که قنادی خاصی را در نظر گرفته‌اید، عجله کنید و با آن قرارداد ببندید. هنگام مذاکره برای سفارش کیک حتماً از قناد خود بپرسید که چند روز قبل از عروسی کیک را می‌پزد؟ چه کسی مسئول پخت و تزیین کیک است؟ و با توجه به بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اید چه کارهایی می‌تواند برای شما انجام دهد؟ بهتر است نظرات خود را درباره طعم، نحوه تزیین و طراحی کیک با مسئول پخت آن درمیان بگذارید.

    حمل و جابجایی کیک را در نظر بگیرید
    تمام ملاحظات مربوط به حمل‌ و نقل و تحویل کیک را در قرارداد ذکر کنید تا خیالتان درباره تحویل کیک به‌ طور سالم و در زمان مناسب، راحت شود. پیش از تحویل کیک، محل قرار گرفتن آن را مشخص کنید تا به محض رسیدن در محل ویژه خود قرار گیرد. اگر کیک چند ساعت قبل از شروع مراسم به دستتان می‌رسد، حتماً یخچال مناسبی را برای نگهداری آن در محل برگزاری جشن در نظر بگیرید. ضمناً برای انتقال کیک از یخچال به محل مورد نظر باید فرد مناسبی را انتخاب و با او توافق کنید.

    زمان بریدن کیک را از قبل مشخص کنید
    به طور معمول بریدن کیک نشانه نزدیک شدن به پایان مراسم عروسی است. بنابراین می‌توانید تا یک ساعت قبل از پایان مراسم برای بریدن کیک صبر کنید. به این ترتیب می‌توانید کیک را به همراه دسر سرو کنید. اما اگر نمی‌خواهید مراسم رقص و پایکوبی را قطع کنید می‌توانید کیک عروسی را همان ابتدا و بعد از وارد شدن به سالن و خوشامد گویی به میهمانان ببرید. اگر مراسم عروسی شما در تابستان برگزار می‌شود، می‌توانید کیک را با شربت سرو کنید و اگر زمان برگزاری مراسم در فصل پاییز و زمستان است، کیک را با چای یا قهوه سرو کنید.

    حتماً برشی از کیک عروسی خود را بخورید

    عروس و دامادها اغلب فرصتی برای خوردن کیک عروسی پیدا نمی‌کنند. از مسئول تشریفات بخواهید مقداری از کیک را برای شما و همسر محبوبتان در یخچال کنار بگذارد. طعم این کیک عروسی چیزی است که همیشه به یادتان می‌ماند!