کارهایی که 4 ماه قبل از ازدواج باید انجام داد

شروع موضوع توسط Nazanin ‏11/11/15 در انجمن ازدواج

  1. Nazanin

    Nazanin Moderator عضو کادر مدیریت

    ارسال ها:
    16,244
    تشکر شده:
    60
    امتیاز دستاورد:
    38
    e4adfb401c5934646498dde657bbd384.gif

    منوی غذا و پذیرایی‌تان را تعیین کنید

    اگر مراسم‌تان مفصل است و موسسه‌ای آن را برگزار می‌کند از همان ابتدای عقد قرار داد منوی شما تعیین می‌شود اما در صورتی که خودتان می‌خواهید شام مراسم را به یک موسسه تهیه غذا سفارش دهید به آشپزخانه آنها بروید غذا را امتحان کنید و در صورت پسندیدن با آنها قرار داد ببندید. بیشتر این موسسات مهماندار مجلس هم به نسبت تعداد مهمان‌های شما به محل اعزام می‌کنند و ظروف و صندلی هم کرایه می‌دهند. از همین حالا میوه فروشی منصفی را در محل، میدان تره‌باره شهرداری یا میدان میوه و تره‌بار اصلی شهر پیدا کنید و از او قیمت بگیرید تا روز قبل یا صبح مراسم میوه‌ مورد نیازتان را از آنجا بخرید.

    به دنبال عکاس و فیلم‌بردار مناسب باشید

    داشتن یک عکاس و فیلم‌بردار در مجلس چند میلیون تومان به هزینه شما می‌افزاید اگر در مضیقه‌اید می‌توانید برای تهیه چند عکس به آتلیه بروید و فیلم‌‌برداری را بر عهده جوانان فامیل بگذارید. می‌توانید برای ثبت عکس‌های حرفه‌ای از مراسم حلقه نامزدی یا عقد عکاسی را برای ثبت همین لحظات استخدام کنید که هزینه‌تان کمتر شود.

    یک گروه موسیقی دعوت کنید

    چنین گروهی بسته به کیفیت کار و تعداد اعضا از حدود 200 هزار تومان برای‌تان آب می‌خورد. دی‌جی‌ها برای نامزدیمناسب‌اند زیرا قرار نیست در جشن موسیقی خاصی نواخته شود و موسیقی‌های مرسوم می‌توانند انتخاب و پخش شوند و چون دی‌جی معمولا 1 نفر است هزینه کمتری به شما تحمیل می‌کند. این افراد معمولا دستگاه‌های نورپردازی هم دارند که بسته به نوع دستگاه هزینه شما را اضافه می‌کنند.

    میز و صندلی سفارش دهید

    موسسات تهیه غذا معمولا میز و صندلی دارند اگر غذا را خودتان تهیه می‌کنید یا موسسه مورد نظرتان میز و صندلی ندارد می‌توانید به تعداد مهمان‌ها صندلی و به نسبتی مشخص از مهمان‌ها میز و رگال لباس هم سفارش دهید.

    کیک دل‌خواه‌تان را سفارش دهید

    رسم است که داماد کیک نامزدی را به منزل عروس ببرد. می‌توانید از قبل با نامزدتان به یک قنادی دل‌خواه بروید و کیک مورد علاقه‌تان را سفارش دهید.

    از آرایشگاه وقت بگیرید

    اگر آرایشگاهی معروف را مد نظر دارید به آنجا بروید و بگویید می‌خواهید برای مراسم عقد یا نامزدی حاضر شوید که در این صورت برای‌تان پکیجی از خدمات ابرو، اپیلاسیون، رنگ مو، شینیون و گریم در نظر گرفته می‌شود. این خدمات در سالن‌های بالای شهر حدود 1-2 میلیون هزینه دارد اما در سالن‌های محله‌های متوسط با 500 تا 700 هزار تومان هم انجام می‌شود. اگر از نظر هزینه در مضیقه هستید هیچ لزومی ندارد به آرایشگر بگویید برای چه منظوری می‌خواهید آماده شوید بروید از شینیون کار و میکاپ آرتیستی که در یک سالن کار می‌کنند و می‌دانید نتیجه کارشان چندساعت دوام دارد ( نه مثلا شینیون کاری که نتیجه کارش تا رسیدن به محل مهمانی دسته دسته باز می‌شود) جدا جدا وقت بگیرید و در هزینه صرفه جویی کنید. به طور متوسط یک شینیون برای‌تان 30 تا 50 هزار تومان و آرایش و گریم از 70 تا 200 هزار تومان هزینه دارد