دانلود فیلم دوبله The Shawshank Redemption - (روانشناسی مثبت گرا تلاش،ایستادگی در مقابل مشکلات)

شروع موضوع توسط MoshaverFa ‏18/11/15 در انجمن تحلیل فیلم های روانشناسی

  1. MoshaverFa

    MoshaverFa Moderator عضو کادر مدیریت

    ارسال ها:
    961
    تشکر شده:
    509
    امتیاز دستاورد:
    63
    91494e31c5191a145755b67a6c411fec.jpg
    نام فیلم : The Shawshank Redemption
    موضوع روانشناختی : روانشناسی مثبت گرا تلاش،ایستادگی در مقابل مشکلات
    ژانر : جنایی | درام
    محصول : آمریکا
    مدت نمایش : 143 دقیقه
    سال انتشار : 1994
    کیفیت : خوب BRRip 720p
    امتیاز : 9.3/10
    ستارگان : Tim Robbins, Morgan Freeman, Bob Gunton
    کارگردانان : Frank Darabont
    خلاصه داستان : داستان رستگاری شاوشنگ در سال ۱۹۶۴ اتفاق می‌افتد و درباره یک بانکدار به نام اندی دفرسن (تیم رابینز) است که اشتباهاً به جرم قتل همسرش به حبس ابد در زندان ایالتی شاوشنگ محکوم می‌شود. او در زندان با فضایی پر خشونت و رشوه خواری مواجه می‌شود. در این خلال با زندانی سابقه داری به نام رد (مورگان فریمن) که به کار قاچاق کالا از بیرون به داخل زندان مشغول است، طرح دوستی می ریزد و …

    حواشی فیلم : این فیلم از داستان ریتا هیورث و فرار از شاوشنک از استفن کینگ برگرفته شده‌است، اما تفاوت هایی بین فیلم و داستان اصلی وجود دارد که بعضی از آنها عبارت‌اند از: ۱٫در داستان زندان بان در کنار اندی می‌آید و می‌رود، در حالی که در فیلم زندان بان تا لبه ساختمان نزدیک او می‌شود و با او صحبت می‌کند ۲٫ در داستان رد هرگز مسئول کتابخانه زندان نمی‌شود. ۳٫ در داستان اندی کفش‌های رئیس زندان را نمی‌دزد ۴٫ در داستان ویلیامز به یک زندان ناامن فرستاده می‌شود و ترجیح می‌دهد که کشته شود ۵٫ در کتاب، رد یک فرد انگلیسی-ایرلندی است در حالی که در فیلم یک سیاه پوست است. ۶٫ در فیلم اندی در سال ۱۹۶۶ فرار می‌کند در حالی که در داستان در سال ۱۹۷۵ فرار می‌کند ۷٫ حادثه ‘نمایش فیلم’ در داستان هرگز اتفاق نمی‌افتد.

    دانلود فیلم با لینک مستقیم : دانلود
     
    rezanaghdi از این پست تشکر کرده است.
  2. MoshaverFa

    MoshaverFa Moderator عضو کادر مدیریت

    ارسال ها:
    961
    تشکر شده:
    509
    امتیاز دستاورد:
    63
    برای واداشتن انسانی غمگین و ناامید برای برخاستن دوباره و از سر گیری تلاش،ایستادگی در مقابل مصائب و بدبختی و امیدوار بودن در لحظات بسیار سخت زندگی،فیلم های خوبی وجود دارد که یکی از بهترین آنهافیلم رستگاری در شاوشنک(فرانک دارابانت-1994)است.


    اندی(تیم رابینز)بانکدارجوان موفقی به اتهام قتل همسر و معشوق او به زندان می افتد.رفتار متین و متفاوت اندی با سایر مجرمین زندان،باعث می شود تا دوستی محکمی بین او و رد(Red-l-مورگان فریمن)ایجاد شود.اندی اوقات خود در زندان را به بطالت نمیگذراند:به زندانبانان مشاوره مالیاتی میدهد،با چکش کوچکی که رد برایش"جورکرده"به تراشیدن مجسمه های سنگی مینیاتوری مشغول میشود،با پوسترهای بزرگ ریتاهیورث،مریلین مونرو و راکوئل ولش خوش است ،کتابخانه زندان را سروسامان و وسعت می دهدوحتی به رییس زندان کمک می کند تا با حساب سازی و پولشویی از مالیات فرارکرده و درآمد هنگفتی را به نام یک شرکت مجعول در بانک پس انداز کند.زمانی که از دهان یک زندانی تازه وارد می شنود که قتل همسر و دوست او توسط یک دزد مسلح انجام شده،همه چیز تغییر می کند......

    انسان از توانایی شگفت آوری برای سازگاری با شرایط ناخوشایند بسیار شدید و ناگهانی یا تدریجی برخوردار است..در این حالت آنچه برای اغلب آنها اتفاق می افتد"درماندگی آموخته شده (Learned helplessness)است،وضعیتی از انفعال روانشناختی که درآن فرد می پندارد قدرت تغییر شرایط را ندارد و تسلیم آن می شود.

    اما در رستگاری در شاوشنک اندی لحظه ای دچار درماندگی نمی شود و تمام لحظات بیست سال زندانی بودنش را با امید به آزادی و تلاش برای دستیابی به آن سپری میکند.بیست سال.. شبها کندن موریانه وار دیوار زندان و روزها ریختن پنهانی خاک ازجیب شلوار در حیاط زندان بی هیچ نشانی از ناامیدی یا تن دادن به شرایط.

    در صحنه ای از فیلم،اندی به رد می گوید:"امیدبهترین چیزیه که یک انسان می تونه داشته باشه".پیام فیلم امیدواری و ادامه دادن است.بویژه برای انسان هایی که شجاعت لازم برای ادامه دادن تلاش های خود را ندارند،دیدن چنین فیلمهایی می تواند بسیار راهگشا باشد.

    همچنین فیلم ،تلاش برای بهتر کردن شرایط هرچند که نتیجه کمی داشته باشدرا بخوبی به تماشاگر می آموزد.ممکن است که کوشش های ما ،آن نتیجه آرمانی مورد نظر را نداشته باشد،اما قادر است تغییراتی کوچک ولی بسیار مفید در اطرافمان ایجاد کند.

    زندگی،همیشه راحت و آسان نیست،گاهی تمام زندگیمان در نبردی سخت میگذرد،جنگی سخت،اما شیرین،جنگ قشنگ زندگی......
     
    rezanaghdi از این پست تشکر کرده است.