با Key2Share کلید در خانه تان را براحتی ایمیل کنید

شروع موضوع توسط Nazanin ‏2/1/16 در انجمن اخبار تکنولوژی

  1. Nazanin

    Nazanin Moderator عضو کادر مدیریت

    ارسال ها:
    16,244
    تشکر شده:
    60
    امتیاز دستاورد:
    38
    Key2Share نام یک تکنولوژی جدید از شرکت آلمانی Fraunhofer است. در این تکنولوژی کلیدها و قفل‌ها بجای اینکه از نظر فیزیکی با هم همخوانی داشته باشند به صورت دیجیتالی همدیگر را شناسایی می‌کنند و بدین‌ترتیب قفل باز می‌شود.

    وقتی کلید دیجیتالی است یعنی می‌توان کد آن را ایمیل یا اس‌ام‌اس کرد! اما این تکنولوژی چگونه کار می‌کند؟

    برای این کار از فناوری NFC استفاده می‌شود. ما امروزه به طور گسترده از این فناوری استفاده می‌کنیم. کارت بلیط اتوبوس، کارت رزرو غذا و به طور کلی تمام کارت‌هایی که با نزدیک کردنشان به یک دستگاه مدار درونشان بکار می‌افتد و با آن دستگاه تبادل اطلاعات می‌کنند، مثلا پول بلیط اتوبوس از موجودی آن‌ّها کسر می‌شود و یا حضور ما را در یک مکان اعلام می‌کنند از این فناوری استفاده می‌کنند.

    مدتی است که NFC به تلفن‌های همراه هم آمده است و بسیاری از تلفن‌های هوشمند امروزی قابلیت NFC دارند که بعضا برای خرید کالا از آن استفاده می‌شود. بدین صورت که مثلا اطلاعات حساب بانکی صاحب گوشی، درون آن ذخیره شده است و با نزدیک کردن گوشی تلفن همراه به دستگاه NFC فروشنده، مدار NFC درون گوشی مبایل فعال شده و مبلغ پرداختی و شماره‌ی حساب فروشنده را از آن دستگاه دریافت کرده و مبلغ را به حساب فروشنده انتقال می‌دهد.

    b3dd70db8e319d833612bc04339e712d.jpg

    به عقیده‌ی توسعه‌دهندگان Key2Share می‌توان از قابلیت NFC برای باز کردن قفل‌ها استفاده کرد. به این صورت که با نزدیک کردن گوشی مبایل به قفل، کد کلید دیجیتالی داخل تلفن‌همراه توسط قفل شناسایی شده و قفل، در را باز کند.

    8990417f3dbf5f2c67f02f24919d7523.jpg

    دیجیتالی بودن کلیدها یعنی از کد‌ها تشکیل شده اند که این کد‌ها را می‌توان به صورت ایمیل یا اس ام اس ارسال کرد. به علاوه اگر کلیدی لو رفت، می‌توان به راحتی با ارسال پیام به قفل، آن کلید را تغییر داد و یا غیر فعال کرد. یا دسترسی افراد به مکان‌های مختلف را به راحتی مدیریت و در مواقع ضروری محدود کرد.