از دکمه Reset یا کلید Power کیس استفاده نکنید

شروع موضوع توسط Nazanin ‏2/1/16 در انجمن اخبار تکنولوژی

  1. Nazanin

    Nazanin Moderator عضو کادر مدیریت

    ارسال ها:
    16,244
    تشکر شده:
    60
    امتیاز دستاورد:
    38
    یک کارشناس نرم‌افزار هشدار داد: حتی‌الامکان از دکمه Reset یا کلید Power روی کیس رایانه برای خاموش کردن یا راه‌اندازی مجدد سیستم استفاده نشود.

    به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات و به نقل از دنیای اقتصاد، نوید نیکخواه‌بهرامی اظهار کرد: معمولا اغلب خریداران رایانه در همان هفته اول خرید، مجبور می‌شوند برای تعمیر یا رفع عیب آن مجددا به فروشنده مراجعه کنند و باید گفت که نکاتی وجود دارد که می‌تواند برای رفع این مشکلات موثر باشد.

    95b64f63159d755def8327c77bd2d0bd.jpg

    وی تصریح کرد: وقتی رایانه کاربر روشن است، هرگز نباید برق آن را قطع کند، چرا که ممکن است موجب آسیب دیدن قطعات سیستم یا ایجاد خرابی در سیستم‌عامل (ویندوز) شود و همچنین کاربر باید همواره از نصب بودن برنامه ضدویروس مطمئن باشد و سعی کند حداقل هر هفته آنتی‌ویروس خود را به‌روز کند.

    نیکخواه‌بهرامی، تاکید کرد: از قرار دادن بلندگوهای رایانه در کنار مانیتور خودداری شود، چرا که خاصیت مغناطیسی بلندگوها ممکن است در عملکرد مانیتور اختلال ایجاد کند و نکته حائز اهمیت دیگر این است که از پاک کردن فایل‌هایی که کاربر آگاهی کامل از محتوا و هدف آن ندارد، خودداری کند؛ درایوهای C و D در اغلب رایانه‌ها حاوی برنامه‌های اصلی سیستم‌اند و پاک کردن پوشه یا فایل‌های ناشناس از آنها، ممکن است موجب آسیب به ویندوز شود.

    این کارشناس حوزه نرم‌افزار در ادامه بر لزوم نصب نکردن برنامه‌هایی که کاربر کاربردشان را نمی‌داند تاکید کرد و افزود: نصب بی‌مورد برنامه‌ها موجب کند شدن سرعت سیستم و حتی ممکن است موجب خرابی ویندوز شود.

    نیکخواه‌بهرامی گفت: در صورتی که نرم‌افزار ضدویروس از نصب برنامه‌ای جلوگیری کرد، کاربر نباید سعی کند با بستن ضدویروس برنامه را نصب کند و بدیهی است که ممکن است در اینگونه موارد برنامه مورد نظر ویروسی باشد.

    درصورتی که ولتاژ برق ضعیف است یا نوسان دارد، کاربر باید حتما از یک محافظ رایانه مناسب استفاده کند، چراکه نوسانات ولتاژ برق بیشترین صدمه را به سیستم‌های الکترونیکی وارد می‌کنند.