سامسونگ، اپل را پشت سر گذاشت

شروع موضوع توسط Nazanin ‏4/1/16 در انجمن اخبار تکنولوژی

  1. Nazanin

    Nazanin Moderator عضو کادر مدیریت

    ارسال ها:
    16,244
    تشکر شده:
    60
    امتیاز دستاورد:
    38
    سامسونگ، اپل را پشت سر گذاشت
    و عنوان بزرگترین فروشنده تلفن دنیا را از آن خود کرد !
    587d7b798b1738703b0c57bfc36c2add.jpg
    Samsung Galaxy S II

    سامسونگ به لطف فروش بالای تلفن های سری Galaxy، از اپل سبقت گرفت و عنوان بزرگترین فروشنده تلفن همراه را که در دست اپل بود از آن خود کرد. گزارش مالی سه ماه سوم سال 2011 این شرکت کره ای نشان از رشد بسیار بالای فروش تلفن های هوشمند دارد. براساس آمار Strategy Analytics، سامسونگ 23.8 درصد از بازار تلفن های هوشمند را در دست دارد و بیش از 27.8 میلیون تلفن تولید کرده است.

    این آمار نشان می دهد که اپل نیز 14.6 درصد از بازار تلفن های همراه را در دست دارد و حدود 17.1 میلیون تلفن تولید کرده است. نوکیا نیز با تولید 16.8 میلیون دستگاه تلفن در رتبه سوم قرار دارد.

    فروش فوق العاده تلفن هوشمند اندرویدی Galaxy S II مهمترین دلیل کسب این رتبه برای سامسونگ است. آمارها نشان می دهد که سود سامسونگ از فروش تلفن های همراه دو برابر شده است. فروش تلفن های همراه برای این شرکت آسیایی حدود 2.3 میلیارد دلار سود به همراه داشته است.

    Alex Spektor از Stragy Analytics اعتقاد دارد که:

    رشد فروش سامسونگ به دلیل طراحی زیبای محصول، سرویس های محبوب اندروید، جا انداختن برند و گسترش توزیع محصول در سراسر جهان محقق شده است. در سه ماه سوم سال 2011 حدود 117 میلیون تلفن هوشمند به فروش رسیده است که نسبت به سه ماه پیش از آن 44 درصد رشد داشته است.

    سهم بازار نوکیا از تلفن های هوشمند نیز از 33% در سال 2010 به 14 درصد در امسال کاهش یافته است. جایگزین کردن سیستم عامل Windows Phone به جای Symbian بزرگترین اقدام نوکیا برای بدست آوردن سهم بیشتر در بازار تلفن های هوشمند است. ممکن است تلفن هوشمند Nokia Lumia که به تازگی عرضه شده است باعث افزایش سهم بازار این شرکت گردد.