شخصیت جذاب و موفق چگونه حاصل می شود؟

شروع موضوع توسط fns4565 ‏10/6/19 در انجمن روانشناسی عمومی

  1. fns4565

    fns4565 New Member

    ارسال ها:
    8
    تشکر شده:
    1
    امتیاز دستاورد:
    3
    afb13c5605111289571d376aaa2aa000.jpg

    چگونه می توانیم از خودمان یک شخصیت جذاب و موفق بسازیم

    تمامی ما اهدافی را برای خودمان در نظر داریم که در طول زندگی برای رسیدن به آن ها تلاش می کنیم. بسیاری از افراد موفق بر این باورند زمانی که موفقیتی را کسب می کنند، در واقع به وسیله آن یک شخصیت جذاب هم به دست می آورند و یا به جذابیت های خود می افزایند.

    اما به این نکته دقت داشته باشید منظور از جذابیت، جذابیت های درونی شماست. از همین رو اگر می خواهید اهدافتان را به واقعیت تبدیل کنید، تنها راهی که پیش روی شما وجود دارد این است که یک شخصیت جذاب و البته بهتری نسبت به گذشته برای خود فراهم آورید. نکته اینجاست که موفقیت شما ارتباط مستقیمی با میزان پیشرفت شخصیت شما دارد. پس با توجه به توانایی های خود و افزایش موفقیت هایتان می توانید دقیقا به همان چیزی که مد نظر دارید تبدیل شوید.

    اما سوالی که ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول می کند این است که چگونه می توان به این خواسته دست پیدا کرد؟ باید بدانید که دانش، تجربه، ذهنیت و همچنین باورهای شما همواره باید در بالاترین سطح قرار داشته باشد. در غیر این صورت به هیچ عنوان نباید انتظار خوشبختی را از خود داشته باشید. مطمئنا زندگی پستی و بلندی های بسیاری را به شما نشان خواهد داد و به نوعی جهان بیرونی ما همواره بازتابی از دنیای درونی ماست.

    برای این که بتوانید توانایی هایتان را به بهترین شکل توسعه دهید؛ در وهله اول باید مسئولیت تمام اتفاقاتی که در زندگی تان رخ می دهد را بپذیرید و آن ها را بر عهده بگیرید. این سطح شامل دستاوردها، تولیدات، کیفیت روابط، همچنین وضعیت سلامتی، درآمد، احساسات و افکار شما خواهد بود.

    چرا این کار آسان نیست؟

    همه ما پس از مواجه با شکست، انگشت اتهام را به سمت عوامل بیرونی می بریم و آن ها را مقصر اتفاقات زندگی خود می دانیم. جالب است بدانید «کوین بریسی» در این راستا می گوید: «اگر تمایل دارید یک زندگی متفاوت برای خود حاصل کنید، در ابتدا باید کارهایتان را متفاوت تر از آن چیزی که فکر می کنید انجام دهید.»

    تمایلی به انجام این کار دارید؟

    در هر برهه ای از زمان اگر برای رسیدن به موفقیت در زندگی تمایل دارید، ابتدا باید به این باور برسید که شما در انجام آن کار مهارت دارید. تمامی کسانی که در راه خود به موفقیت رسیده اند، این عامل را کلیدی ترین مسئله ای می دانند که می تواند شما را به اهدافتان نزدیک کند. زیرا امکان ندارد شما برخلاف باورهایتان عمل کنید. شما باید به این باور رسیده باشید که مهارت ها و توانایی شما برای ایجاد نتایجی متفاوت مناسب است. اگر فکر می کنید فردی بی ارزش هستید، مطمئنا انگیزه ای برای ارزشمند کردن خود نخواهید داشت.

    تمامی مواردی که در قسمت بالا به آن اشاره کردیم، مستلزم اعتماد و اعتقاد داشتن شما به خودتان است. در واقع اکنون شما به فردی بالغ تبدیل شده اید و این حق را دارید افکاری که در ذهنتان پرورش پیدا می کند را انتخاب نمایید. اگر نتوانید چیزی را در ذهن خود نگهدارید، پس حتما فردی شکست خورده هستید. این باوری بسیار مهم و البته نتیجه بخش تلقی می شود.

    4c75cb1feb84d62f0c6c28ae3fd911a0.jpg

    مرحله اول: به بررسی خودتان بپردازید

    کسانی که توانسته اند در زندگی خود به یک شخصیت جذاب و موفق تبدیل شوند، بر این عقیده اند که پرنفوذترین کسی که در طول یک روز می توانند ببینند را همواره در آینه ملاقات می کنند و به راحتی از کنار آن عبور می کنند. اگر شما بتوانید در طی روز مکالماتی که با خودتان داشته اید را ضبط کنید؛ به این مسئله پی خواهید برد که تا چه اندازه برای خود ارزش قائلید، تا چه میزان خودتان را دوست دارید و به طور کلی احساستان را درباره خودتان متوجه می شدید.

    محال است کسی بگوید که در طی روز با خود مکالمه نمی کند. همه ما ساعاتی از روز را به خودمان اختصاص می دهیم هر چند که متوجه این مسئله نشده باشیم. این که خودتان را سرزش و یا تشویق می کنید و یا این که حس منفی و مثبتی به خودتان دارید کاملا به عملکرد شما بستگی خواهد داشت. از همین رو اگر در نظر دارید شخصیتی جذاب برای خود فراهم آورید نه تنها باید تغییراتی را در افکارتان ایجاد کنید، بلکه نحوه صحبت کردن شما نیز باید دستخوش تغییرات زیادی شود.

    اگر توانسته اید شخصی را بیابید که همواره مشوق شما برای رسیدن به موفقیت در زندگی و البته شخصیتی جذاب باشد، گام بلندی در این راه برداشته اید. در این راستا بهترین کار این است که همواره خودتان را مورد بررسی قرار دهید. احساست مثبت و دلسوزانه ای را که برای افراد مختلف به کار گرفته اید و یا سرزنشی که به دلیل کار اشتباه انجام داده اید و… هیچ کدام از این ها اهمیت ندارد، زیرا شما همواره باید تجارب ارزشمندی را که در این راستا به دست آورده اید، مورد ستایش قرار دهید.

    مرحله دوم: کنار گذاشتن باورهای محدود

    نکته اول این است که این خودمان هستید که یک زندان بزرگ برای خودمان ایجاد می کنیم. در واقع زمانی که به خودمان نهیب می زنیم و از انجام کاری عاجزیم، یک سلول در زندان برای خود ایجاد کرده ایم. این مسئله همانند یک باور در ذهن ما رخنه می کند و توانایی ها و ارزش واقعی را از ما دور می نماید و به راحتی شایستگی هایی که در این راستا می توانیم برای خود به دست آوریم را از دست خواهید داد. اما همواره ۴ مرحله وجود دارد که برای تبدیل محدودیت ها به توانایی ها می توان از آن ها استفاده نمود و به موفقیت در زندگی دست پیدا کرد:

    • باورهای محدود کننده را شناسایی کنید
    • چگونگی محدود کردن این باورها را مشخص نمایید
    • نسبت به رفتار و احساسات خود تصمیم گیری های درستی انجام دهید
    • با ایجاد یک وضعیت منعطف همان گونه که می خواهید عمل کنید
    ca3f30affcf465de0f6cf587f9d26635.jpg

    مرحله سوم: نگرش های مثبت را برای تبدیل شدن به یک شخصیت جذاب توسعه دهید

    به خوبی می دانیم که هرکسی با توجه به شخصیت و افکار خود جایگاهی را مشخص کرده است. طبق آماری که روانشناسان منتشر کرده اند، ۸۵ درصد از افرادی که توانسته اند در کارهای خود به موفقیت دست پیدا کنند، اساس کار خود را نگرش و شخصیت آن ها مشخص کرده است. همین مسئله مهم آن ها را به سمت شخصیتی جذاب سوق داده است.

    نگرش مثبت ذهنی بر چشم انداز شما در زندگی و به دنبال آن رفتارتان تاثیر می گذارد. ذهن همواره قدرتمندترین عضو بدن شناخته می شود و افکار شما این توانایی را دارد که تمامی اتفاقات و احساسات شما را به کنترل خود در آورد. از همین رو توسعه نگرش های مثبت اهمیت بسیار بالایی دارد. طرز تفکر ما باعث می شود تمام احساسات و حواس ما متمرکز به موفقیت شود. تمام آنچه ما به آن اعتقاد داریم، تبدیل به واقعیت می شود.

    مرحله چهارم: اعتماد به نفس داشته باشید

    از جمله سریع ترین راه هایی که می توان برای تبدیل افکار منفی به مثبت استفاده نمود، کمک کردن به دیگران است. در واقع ایجاد تغییر در زندگی دیگران اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد. این که در کار خیری سهیم هستید احساسات منفی را از شما دور کرده و شما را به فردی قدرتمند تبدیل می نماید. زمانی که شما بتوانید برای دیگران ارزش قائل شوید، مطمئنا این ارزش نهادن متقابل خواهد بود و به همان نسبت عشق بیشتری در زندگی دریافت خواهید کرد.

    از همین رو زمانی که به دیگران سود برسانید، یک زندگی زیبا و البته یک شخصیت جذاب به دست می آورید. مطمئنا این جمله را شنیده اید: «هر آن چیزی را که در زندگی برای خود می خواهی برای دیگران نیز بخواه» اگر می خواهید از جانب دیگران حمایت شوید، خودتان نیز باید به حمایت از افرادی دیگر بپردازید. اگر دوست دارید دیگران درکتان کنند، در ابتدا باید خودتان سعی کنید تا دیگران را درک نمائید. این کار دوطرفه و بسیار آسان است.

    مرحله پنجم: سراغ انجام کارهای درست بروید

    دوری کردن از افکار و احساسات منفی تاثیر بسیار زیادی در رسیدن به موفقیت و البته یک شخصیت جذاب خواهد داشت. از همین روز هیچ گاه این مسئله را دلیلی بر شرمندگی ندانید. شما برای انجام این کار باید باید به سراغ کارهای درست بروید، حتی اگر انجام آن ها بسیار سخت باشد.

    هیچ گاه به خودتان تلقین نکنید که به دلیل سختی کار، انجام آن از عهده شما خارج است. نکته دیگر به احساس شرمندگی ارتباط دارد. زمانی که شما شرمندگی را به احساسات خود وارد می کنید، در واقع به عزت نفس و اعتماد به نفس خود آسیب وارد کرده اید که این مسئله شما را از شخصیت جذابتان دور خواهد کرد.