همه آنچه درباره HTC ONE M9 باید بدانید

شروع موضوع توسط MoshaverFa ‏27/6/15 در انجمن اخبار تکنولوژی

  1. MoshaverFa

    MoshaverFa Moderator عضو کادر مدیریت

    ارسال ها:
    961
    تشکر شده:
    509
    امتیاز دستاورد:
    63
    HTC one M9 پیشتاز جدید شرکت اچ تی سی است که در بدو ورود به دلیل شباهتی ظاهری با پیشتاز قبلی مورد انتقاد قرار گرفت. شاید در نگاه نخست آن هم از راه دور و تصاویر منتشره این شباهت دیده شود ولی زمانی که گوشی را در دست می گیرید، متوجه تفاوت های ظاهری زیادی در این گوشی با مدل قبلی خود می شوید.

    تغییر مکان کلید پاور و جای گرفتن همه کلیدها در لبه سمت راست گوشی، تقسیم شدن کلید کنترل صدا به دو بخش، صیقلی و ضد خش شدن پشت گوشی در کنار کم شدن انحنای قاب پشتی برای جایگیری مناسب بر سطوح صاف و استفاده از دو رنگ در قاب آلومینیومی M9 تنها بخشی از این تغییرات است.

    awww.beytoote.com_images_stories_news_94_03_fa3_94.jpg


    البته ممکن است این تغییرات در مقابل گذر گوشی پیشناز جدید سامسونگ از پلاستیک به فلز و بزرگتر شدن صفحه نمایش آیفون های اپل چندان محسوس نباشد اما به هیچ وجه نمی توان آنها را نادیده گرفت. واقعیت این است که طراحی های خوب به تکامل نیاز دارند نه دگرگونی! اما این تنها ظاهر جذاب M9 نیست که توجه کاربر را به خود جلب می کند، بله این گوشی قابلیت های بالای زیادی در دل خود نهفته دارد.

    صفحه نمایش
    اولویت در کاهش مصرف انرژی، اچ تی سی را بر آن داشت تا به جای استفاده از صفحه نمایش QHD از نوع Full HD در پیشتاز جدید خود استفاده کند. با توجه به اینکه چشم انسان در حالت عادی قدرت تشخیص بین این دو رزولوشن را ندارد، اقدام اچ تی سی در استفاده از همان صفحه نمایش پنج اینچی از نوع Super LCD3 و با کیفیت Full HD با تراکم پیکسلی 441 پیکسل بر اینچ هوشمندانه به نظر می رسد.

    awww.beytoote.com_images_stories_news_94_03_fa3_95.jpg



    این صفحه نمایش لمسی قابلیت پاسخگویی به 10 لمس همزمان را دارد و با فعال کردن گزینه Glove Mode، با دستکش نیز می توان از صفحه لمسی بسیار حساس این گوشی استفاده کرد. روشنایی صفحه نمایش نیز بیشتر شده و کیفیت تصاویر، در زوایای دید گوناگون تغییر نمی کند. این نمایشگر با گوریلاگلس 4 محافظت می شود.

    سخت افزار
    جدیدترین نسخه از چیپست پردازنده کوالکوم یعنی Snapdragon810 مدل 64 بیتی، در دل این گوشی جای گرفته است. در این چیپ، از 8 هفته پردازشی Cortex-A53 و Cortex A-57 استفاده شده که با فرکانس 1.5 و 2 گیگاهرتز کار می کنند. 3 گیگابایت رم و پردازشگر گرافیکی Adreno 430 این مجموعه سخت افزاری قدرتمند را کامل می کنند.

    awww.beytoote.com_images_stories_news_94_03_fa3_96.jpg


    این ترکیب به M9 کمک می کند تا در همه زمینه ها عملکرد روان و پرسرعتی داشته باشد و بازی های سه بعدی را نیز بدون کوچکترین مشکلی اجرا کند. این گوشی از حافظه داخلی 32 گیگابایت برخوردار است و برخلاف سایر پیشتازان می توان از کارت حافظه تا 128 گیگابایت پشتیبانی کند.

    اسپیکرها
    کیفیت صدا چیزی است که پیشتاز اچ تی سی در آن یکه تاز میدان است. M9 با بهره گیری از اسپیکرهای BoomSound تجربه موفق صدا در M8 را به سطحی بالاتر رسانده است. اسپیکرهای دوقلوی iconic در این گوشی با سیستم صوتی 5.1 کاناله دالبی ترکیب شده و صدایی چند بعدی تولید می کنند. یکپارچه سازی HTC BoomSound یا Dolby Audio پشتیبانی کامل این گوشی از کیفیت صدای 24 بیتی و HD را تضمین می کند. این تکنولوژی به قدری در M9 پیشرفته است که می تواند یکی از وجوه تمایز این گوشی با سایر پیشتازان قرار گیرد.

    awww.beytoote.com_images_stories_news_94_03_fa3_97.jpg

    دوربین
    می توان گفت دوربین در M9 بیش از بخش های دیگر دستخوش تغییر شده است. اچ تی سی در پیشتاز جدید خود استفاده از تکنولوژی اولتراپیکسل را در دوربین اصلی کنار گذاشت. این دوربین، 20 مگاپیکسلی است و سنسور آن توسط کمپانی توشیبا ساخته شده است. در این دوربین از لنز واید انگل 28 میلیمتری در دیافراگم f/2.2 استفاده شده است که در نور کافی، خوب عمل می کند.

    رنگ ها طبیعی و تراز رنگ سفید در عکس ها به خوبی دیده می شود. این دوربین به دلیل رزولوشن بالا، عملکرد خوبی در ثبت عکس های نمای نزدیک دارد و از این لحاظ با آیفون 6 پلاس ابرابری می کند.

    پیکسل های اضافه شده در این دوربین در حالت زوم دیجیتال کارآمد هستند اما در مواردی که نور پس زمینه زیاد است، کیفیت تصاویر به همان نسبت پایین می آید. در این حالت به دلیل تلاش برای ثبت دقیق جزییات در مرز تاریکی و روشنایی، گاهی نویز ایجاد می شود. اچ تی سی برای حل این مشکل حالت HDR را برای این دوربین در نظر گرفته که به خوبی می تواند مشکل ایجاد شده در این تصاویر را حل کند اما به نظر می رسد که این قابلیت در تصاویری که مشکل نور پس زمینه دارند بهتر از عکس های معمولی عمل می کند.

    awww.beytoote.com_images_stories_news_94_03_fa3_98.jpg

    عکاسی در نور کم چالشی است که تمام گوشی های هوشمند به نوعی با آن درگیر هستند و هیچ یک از آنها در این مورد بی نقص عمل نمی کنند اما این شرکت سعی کرده که با تعبیه حسگرهایی برای جذب نور بیشتر، این مشکل را تا حدودی مرتفع کند اما هنوز عکس های ثبت شده با آنچه که از اچ تی سی انتظار می رود، فاصله دارد.

    این دوربین قابلیت ضبط تصاویر با کیفیت 4K و با سرعت 30 فیرم بر ثانیه را داراست. ویدیوهای ضبط شده به جهت تکنولوژی قوی صدا در M9 دارای صدای استریو و کاملا شفاف هستند. دوربین جلو در M9 با استفاده از لنز واید و پیکسل هایی که قادر به جذب نور بیشتر هستند، امکان ثبت سلفی های تکی و گروهی را به راحتی فراهم می کند. دوربین جلوی 4 اولتراپیکسلی این گوشی، همان دوربینی است که در M9 نقش دوربین اصلی را ایفا می کرد.

    این دوربین قادر است با کیفیت خوب و با سرعت 1080p فیلمبرداری کند. اپلیکیشن های دوربین نیز امکان استفاده از حالت اتوماتیک، سلفی و پاناروما را در اختیار کاربر قرار می دهند.

    همچنین امکان استفاده از حالت هایی چون Bokeh که با شفاف کردن سوژه، تصاویر زمینه را محو می کند. برای استفاده از این امکان، بهتر است فاصله دوربین تا سوژه بیش از شصت سانتیمتر نباشد. با Photo Booth امکان ثبت 4 تصویر با یک شاتر فراهم می شود. Split Capture نیز امکان عکسبرداری همزمان با دو دوربین اصلی و دوم را می دهد.

    باتری
    این گوشی مجهز به یک باتری 2840 میلی آمپری است که ظرفیت آن نسبت به نسل قبلی 240 میلی آمپر افزایش یافته. با ثابت بودن اندازه و رزولوشن صفحه نمایش شاید این میزان افزایش برای تامین انرژی پردازنده هشت هسته ای آن صورت گرفته باشد.

    awww.beytoote.com_images_stories_news_94_03_fa3_99.jpg

    با صفحه نمایش های بزرگ و پردازنده های قدرتمند، معضل تامین انرژی گریبانگیر تمام پیشتازان سال های اخیر بوده که با راه های مختلف درصدد تامین انرژی مورد نیاز برای گوشی های هوشمند بوده اند اما از آنجا که تکنولوژی ساخت باتری ها، به سرعت پردازنده ها و نمایشگرها رشد نکرده است، معضل داغ شدن گوشی نیز همراه همیشگی پیشتازان سال های اخیر بوده است و هیچ یک از آنها از این امر مستثنی نیستند اما به طور کلی در استفاده روزمره باتری M9 به راحتی یک روز کامل کاری را بدون نیاز به شارژ سپری می کند و در این مدت، گرمای غیرمعمول تولید نمی کند.

    کاهش روشنایی صفحه و استفاده از گزینه هایی که اچ تی سی برای کاهش مصرف انرژی در نظر گرفته می تواند ساعت های زیادی به عمر این باتری بیفزاید. بنابراین در استفاده معمول از گوشی، می توان این گزینه ها را همیشه فعال نگه داشت.

    اچ تی سی نیز مانند گلکسی S6 از قابلیت شارژ سریع بهره مند است و می تواند در عرض 30 دقیقه شارژ سریع گوشی را به 60 درصد برساند. در کل در روش معمولی، شارژ کامل این گوشی به یک ساعت و نیم زمان نیاز دارد که در مقایسه با آیفون 6 نیم ساعت سریع تر شارژ می شود.

    رابطه کاربری
    آخرین نسخه اندروید یعنی اندروید 5 آبنات چوبی را رابط کاربری Sense7 حتی نسبت به نسخه قبلی سریع تر و روان تر شده و قابلیت هایی نیز بدان افزوده شده است.

    awww.beytoote.com_images_stories_news_94_03_fa3_100.jpg

    HTC Theme امکان جدیدی است که به کمک آن دست کاربر برای اعمال تغییرات شخصی بازتر می شود. با این امکان، عکس های محبوب کاربر به طور هوشمند تحلیل می شوند و ظاهر اپلیکیشن ها و رنگ زمینه گوشی مطابق آن تغییر می کند. Sense7 می تواند کاربردی ترین اپلیکیشن ها را براساس موقعیت مکانی کاربر در صفحه اصلی در اختیار او قرار دهد.

    Blink Feed در این نسخه هوشمندتر شده و امکان دسترسی به علاقه مندی ها، اطلاعات و اخبار مهم را در اختیار کاربر قرار می دهد. در این نسخه Blink Feed قادر است اطلاعات مفیدی از موقعیت مکانی و جغرافیایی اطراف، ساختمان های مهم، بناهای تاریخی، رستوران ها و نظرات مربوط به آنها را به کاربر منتقل کند.

    اپلیکیشن Zoe در Sense7 نیز وظیفه ویرایش خودکار عکس ها را برعهده دارد. با کمک این اپلیکیشن، کاربر می تواند به دوستان خود اجازه دهد تا عکس هایی به این مجموعه بیفزایند و پس از افزودن موسیقی دلخواه، آن را به اشتراک گذارند.

    جمع بندی
    اچ تی سی M9 بدون شک یکی از بهترین گوشی های موجود در بازار است. طراحی زیبا و تمام فلزی، تناسب بین نرم افزار و سخت افزار، رابط کاربری روان، زیبا و کارآمد در کنار اسپیکرهای قدرتمند آن تمام آنچه را که یک کاربر از گوشی هوشمند انتظار دارد، برآورده می کند.

    awww.beytoote.com_images_stories_news_94_03_fa3_101.jpg

    اما با توجه به اینکه پیشتازان کمپانی ها معمولا به تکنولوژی روز مجهز هستند و از این نظر اختلاف فاحشی با یکدیگر ندارند، لذا برای بهترین انتخاب، باید انتظارات خود از پیشتاز مورد نظر را در هنگام خرید لحاظ کنید چرا که ممکن است برخی از کمپانی ها در ارائه فاکتورهای مد نظر شما قوی تر باشند.

    در مورد M9 اگر طرفدار تماشای فیلم و اجرای بازی های سنگین هستید، این گوشی با سخت افزار قوی و صدای استریو، بهترین تجربه را در اختیارتان قرار خواهد داد.

    رابط کاربری آن با امکان ایجاد تنوع، شما را خسته نخواهد کرد و اگر از آن دسته افرادی هستید که به زیبایی و استحکام گوشی اهمیت می دهید، بی شک M9 در میان انتخاب های شما قرار می گیرد.