بهترین دستگاه‌های ذخیره‌سازی اطلاعات+تصاویر و مشخصات

شروع موضوع توسط MoshaverFa ‏27/6/15 در انجمن اخبار تکنولوژی

  1. MoshaverFa

    MoshaverFa Moderator عضو کادر مدیریت

    ارسال ها:
    961
    تشکر شده:
    509
    امتیاز دستاورد:
    63
    در حال حاضر در بازار سه نوع منبع ذخیره سازی اطلاعات برای کاربران موجود است. داخلی، خارجی (اکسترنال) و متصل به شبکه.

    منبع ذخیره سازی داخلی در واقع همان هاردهای داخلی سیستم‌های کامپیوتری هستند که به صورت دیسکی و SSD موجود بوده که میزبان سیستم عامل و برنامه‌های شما هستند.

    منابع ذخیره سازی خارجی نیز معمولاً به صورت هاردهای اکسترنال عرضه می‌شوند که می‌توانند اطلاعات شما را در خود ذخیره کنند و پشتیبانی برای هارد داخلی کامپیوتر شما باشند و در آخر منابع متصل به شبکه که آن‌ها را اختصاراً NAS می‌نامند برای اتصال به سوئیچ و روتر شبکه کاربرد دارند تا فضای ذخیره سازی لازم را برای ابزارهای متصل به شبکه فراهم کنند.

    دستگاه‌های ذخیره سازی که در ادامه این مطلب معرفی خواهیم کرد جزء بهترین‌ها در دسته‌های مشخص‌شده هستند

    یک منبع ذخیره قوی‌هیکل
    سینولوژی DiskStation DS1513+
    DiskStation DS1513+ قابلیت‌های دینامیک بالای داشته و فضای ذخیره سازی آن نیز قابلیت تخصیص و اضافه کردن نیز دارد. رابط کاربری وب قدرتمندی برای این دستگاه ذخیره سازی متصل به شبکه در نظر گرفته شده و بسیاری از نیازهای کاربران حرفه ای و حتی کاربران خانگی را برطرف می‌کند. تنها جنبه منفی این دستگاه برخی تنظیمات پیچیده آن است که کاربران تازه کار را کمی گیج خواهد کرد. قیمت آن در حدود 800 دلار است.

    awww.beytoote.com_images_stories_news_94_02_fa2_244.jpg

    دستگاه استریم بی سیم محتوای موبایل سامسونگ
    دستگاه استریم بی سیم محتوای موبایل سامسونگ پشتیبانی فوق العاده از انواع فرمت‌های مورد استفاده گوش‌های همراه و تبلت ها دارد و می‌تواند به عنوان یک سرور قدرتمند استریم محتوای چند رسانه ای برای ابزارهای موبایل عمل کند. اما نکته منفی اینجا است که تنها ابزارهای اندرویدی توسط این ذستگاه ساپورت می‌شوند و دیگر پلتفرم‌های نرم افزاری نمی‌توانند از آن استفاده کنند.

    awww.beytoote.com_images_stories_news_94_02_fa2_245.jpg



    awww.beytoote.com_images_stories_news_94_02_fa2_246.jpg


    SSD های سریع الزاماً گران نیستند
    سامسونگ 840 EVO
    سامسونگ 840 EVO عملکرد بسیار خوبی دارد و ظرفیت آن نیز مناسب است و در کنار باندل نرم افزاری مناسبی نیز عرضه می‌شود. با تمام این تفاسیر قیمت رقابتی خوبی هم نسبت به دیگر هارد های SSD دارد. تنها نکته منفی که می‌توان در مورد آن اشاره کرد گارانتی 2 ساله آن است که برای هاردهای SSD کمی کوناه به نظر می‌رسد. اما در هر صورت اگر به دنبال یک هارد SSD با کیفیت و قیمت مناسب هستید سامسونگ EvO840 را فراموش نکنید.

    awww.beytoote.com_images_stories_news_94_02_fa2_247.jpg

    سریع‌ترین درایو قابل حمل
    درایو الگاتو تاندربولت + (256 گیگابایت)
    اجازه ندید ظاهر کوچک و جمع و جور این درایو شما را گول بزند! درایو الگاتو تاندربولت + سریع‌ترین درایو ذخیره سازی اطلاعات موجود در بازار است. علاوه بر کابل پر سرعت تاندربولت امکان استفاده از کابل USB3 هم وجود دارد. تنها نکته منفی در مورد این درایو بالا بودن قیمت آن و نداشتند یک باندل نرم افزاری همراه مناسب است. با این وجود این درایو چیزی از سرعت و قدرت کم ندارد.

    awww.beytoote.com_images_stories_news_94_02_fa2_248.jpg



    awww.beytoote.com_images_stories_news_94_02_fa2_249.jpg

    درایو قابل حمل USB 3 با بیشتربن ظرفیت
    سیگیت backup plus fast
    درایو قابل حمل سیگیت با نام backup plus fast در میان سریع‌ترین درایوهای قابل حمل در بازار که مجهز به USB 3 هستند بیشترین ظرفیت را دارد. نرم افزار مدیریت هارد درایوی که همراه این درایو عرضه می‌شود کاربری بسیار ساده ای داشته و از لحاظ سرعت عملکرد بسیار بالا است. این درایو برای افرادی مناسب است که قصد دارند فایل‌های حجیم را بر روی هارد اکسترنال تدوین کنند و سرعت انتقال بالایی نیاز دارند.

    awww.beytoote.com_images_stories_news_94_02_fa2_250.jpg

    یک هارد درایو بسیار زیبا
    گوی Lacie Christofle
    اگر از آن دسته افرادی باشید که قیمت درایوهای ذخیره سازی برایتان اهمیتی نداشته باشد و تنها عملکرد و ظاهر آن برایتان مهم باشد. گوی Lacie Christofle بهترین گزینه برای شماست. در ازای 500 دلاری که بابت این درایو 1 ترابایتی می‌پردازید یک گوی صیقلی زیبا دریافت می‌کنید که در داخل خود درایو ذخیره سازی را جای داده است. این درایو با کابل یو اس بی 3 عرضه شده و متاسفانه فقط هم قابلیت اتصال به یو اس بی 3 را دارد. نرم افزار کاربردی هم که به همراه این گوی زیبا عرضه می‌شود کاربری آسان و راحتی دارد.

    awww.beytoote.com_images_stories_news_94_02_fa2_251.jpg

    بالاترین ظرفیت در میان درایوهای مجهز به تاندربولت
    وسترن دیجیتال My Passport Pro
    My Passport Pro از شرکت وسترن دیجیتال یکی از درایو های موجود در بازار است که مجهز اتصال تاندربولت بوده و جزء بالاترین ظرفیت‌ها محسوب می‌شود. این هارد اکسترنال را می‌توان بهترین گزینه برای سیستم‌های مک مجهز به تاندربولت به ویژه مک بوک پرو و مک بوک ایر دانست. عملکرد دستگاه سریع بوده و ماندگاری بالایی دارد. با این وجود اتصال یو اس بی برای این دستگاه در نظر گرفته نشده و نسخه 4 ترابایتی آن کمی بزرگ است.

    awww.beytoote.com_images_stories_news_94_02_fa2_252.jpg



    awww.beytoote.com_images_stories_news_94_02_fa2_253.jpg

    بهترین درایو ترکیبی دیسکی و SSD
    وسترن دیجیتال Black 2 dual
    درایو دوگانه وسترن دیجیتال که ترکیبی از درایو دیسکی و SSD است عملکرد بسیار خوب و سریعی دارد و در مجموع ظرفیت آن 1.2 ترابایت است. از این درایو هم می‌توان برای سیستم کامپیوتر رو میزی وهم برای لپ تاپ‌ها استفاده کرد. نرم افزار همراه این درایو بسیار کاربردی است و علاوه بر آن یک اتصال یو اس بی به ساتا نیز برای آن در نظر گرفته شده است. وسترن دیجیتال کارکرد مطمئن این درایو را 5 سال تضمین می‌کند.

    awww.beytoote.com_images_stories_news_94_02_fa2_254.jpg



    awww.beytoote.com_images_stories_news_94_02_fa2_255.jpg